Omniasig VIG si-a sporit profitul brut cu 18,6% in primele noua luni, pe afaceri in stagnare
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriOmniasig Vienna Insurance Group (VIG) a inregistrat un profit brut de 41,14 milioane lei (9,73 milioane euro) in primele noua luni, in crestere cu 18,63% fata de acelasi interval din 2008, pe afaceri in stagnare si un avans al daunelor platite cu 41,8%, a anuntat luni compania.
In primele noua luni ale acestui an, Omniasig VIG a inregistrat o valoarea a primelor brute subscrise de 857,89 milioane lei (202,8 milioane euro), in usoara scadere fata de acelasi interval din 2008 cand afacerile companiei insumau 918,77 milioane lei, se arata in comunicat.
Primele brute subscrise si profitul brut au fost calculate conform standardelor internationale de raportare financiara (IFRS).
Daunele platite au avut o evolutie puternic ascendenta, atingand valoarea de 689,57 milioane lei, cu 41,8% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei.
Aceasta crestere importanta a despagubirilor platite are la baza pe de o parte eforturilor companiei de a reduce durata de solutionare a daunelor, care a determinat un volum mai mare de daune platite intr-un timp mai scurt, si pe de alta parte a fost cauzata de impactului deprecierii monedei nationale in raport cu euro, se mai arata in comunicat.
Ponderea cea mai mare in portofoliul companiei, respectiv de 81,5%, o detin, ca si pana acum, asigurarile auto. Asigurarile Casco au scazut cu 2% fata de sfarsitul lunii septembrie 2008, pana la valoarea de 482,87 milioane lei, se mai arata in comunicat.
Pe segmentul asigurarilor de raspundere civila auto obligatorie (RCA), valoarea primelor brute subscrise a fost de 216,32 milioane lei, cu 3,31% mai putin decat in aceeasi perioada a anului precedent. Atat asigurarile RCA, cat si cele Casco, au inregistrat cresteri importante la valoarea daunelor, de 54,89% la Casco si de 47,18% la RCA, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit companiei.
Pentru asigurarile de tip Property (segmentul asigurarilor de incendiu si calamitati naturale), valoarea primelor brute subscrise a fost de 112,59 milioane lei, cu 5,29% mai putin decat in perioada similara a anului anterior. Pe segmentul asigurarilor de raspundere civila generala, compania a inregistrat o crestere de 24,79%, pana la 13,11 milioane lei.
O crestere importanta, de 20,59%, a fost inregistrata pe segmentul asigurarilor de bunuri in tranzit (Cargo), afacerile companiei ajungand la 7,55 milioane lei. In acelasi timp, asigurarile de mijloace de transport aeriene au crescut cu 5%, pana la 4,31 milioane lei, se mai arata in comunicat.
Omniasig este controlata din 2005 de grupul austriac Vienna Insurance Group. VIG mai controleaza in Romania firmele Omniasig Asigurari de Viata, Asirom, BCR Asigurari si BCR Asigurari de Viata. Cumulat, grupul are o cota de piata de 30,6% in Romania, fiind liderul pietei de asigurari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial