Grupul elvetiano-suedez ABB: Bulgaria, mai atractiva pentru investitii decat Romania si Rep. Moldova
Data publicarii: 24-11-2009 | AfaceriBulgaria este pentru ABB mai atractiva pentru investitii decat Romania si Rep. Moldova, intrucat mana de lucru este mai ieftina, a declarat managerul producatorului de tehnologie pentru energie ABB, Peter Simon, considerand ca Moldova este cu 5-8 ani in urma Romaniei.
"Romania s-a dezvoltat mai repede in regiune, intr-adevar, iar Republica Moldova este cu cinci-opt ani in urma Romaniei, pe piata. Ordinea ar fi Romania, Bulgaria, Republica Moldova. Insa Bulgaria este mult mai atractiva pentru investitii din punctul nostru de vedere, pentru ca acolo, costul fortei de munca este mai redus decat in Romania. Bulgaria are mai multe autostrazi decat Romania, iar distributia de electricitate este 100% privatizata", a declarat managerul producatorului de tehnologie pentru energie ABB pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Peter Simon.
De altfel, ABB detine in Bulgaria trei unitati de productie. Cea mai recenta investitie este reprezentata de o fabrica producatoare de componente pentru celule electrice, intrerupatoare si alte produse pentru joasa tensiune, a carei constructie a demarat anul trecut si care este deja operationala, avand in prezent un numar de 200 salariati. Fabrica are o suprafata de peste 20.000 metri patrati pentru partea de productie, iar investitia s-a ridicat la circa 20 milioane dolari. Cand va functiona la capacitate maxima, fabrica va numara aproximativ 500 de angajati.
"Pana in prezent, ABB si-a reinvestit profitul in Romania, dar inca nu stim daca vom continua acest lucru si pentru anul viitor. Pana acum am investit si vom continua sa investim in principal in know-how, in trainingul celor 100 de angajati si in eficientizarea proceselor interne. Dar nu avem in plan constructia de unitati de productie in Romania pentru moment", a mai spus Peter Simon.
Grupul elvetiano-suedez ABB este unul dintre cei mai mari producatori de tehnologie pentru energie electrica si automatizari si are activitati in peste 100 de tari. Grupul este prezent pe piata din Romania de peste 80 de ani, la inceput prin doua companii, ASEA si respectiv Brown Boveri, iar din 1992, printr-o organizatie ABB locala.
Printre clientii companiei se numara companii din domeniile transmisiei si distributiei de energie, Electrica, Transelectrica, Nuclearelectrica, Termoelectrica, Hidroelectrica, E.ON, CEZ, cat si companii din domeniile industrial, alimentar, petrol si gaze.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online