Grupul elvetiano-suedez ABB: Bulgaria, mai atractiva pentru investitii decat Romania si Rep. Moldova
Data publicarii: 24-11-2009 | AfaceriBulgaria este pentru ABB mai atractiva pentru investitii decat Romania si Rep. Moldova, intrucat mana de lucru este mai ieftina, a declarat managerul producatorului de tehnologie pentru energie ABB, Peter Simon, considerand ca Moldova este cu 5-8 ani in urma Romaniei.
"Romania s-a dezvoltat mai repede in regiune, intr-adevar, iar Republica Moldova este cu cinci-opt ani in urma Romaniei, pe piata. Ordinea ar fi Romania, Bulgaria, Republica Moldova. Insa Bulgaria este mult mai atractiva pentru investitii din punctul nostru de vedere, pentru ca acolo, costul fortei de munca este mai redus decat in Romania. Bulgaria are mai multe autostrazi decat Romania, iar distributia de electricitate este 100% privatizata", a declarat managerul producatorului de tehnologie pentru energie ABB pentru Romania, Bulgaria si Republica Moldova, Peter Simon.
De altfel, ABB detine in Bulgaria trei unitati de productie. Cea mai recenta investitie este reprezentata de o fabrica producatoare de componente pentru celule electrice, intrerupatoare si alte produse pentru joasa tensiune, a carei constructie a demarat anul trecut si care este deja operationala, avand in prezent un numar de 200 salariati. Fabrica are o suprafata de peste 20.000 metri patrati pentru partea de productie, iar investitia s-a ridicat la circa 20 milioane dolari. Cand va functiona la capacitate maxima, fabrica va numara aproximativ 500 de angajati.
"Pana in prezent, ABB si-a reinvestit profitul in Romania, dar inca nu stim daca vom continua acest lucru si pentru anul viitor. Pana acum am investit si vom continua sa investim in principal in know-how, in trainingul celor 100 de angajati si in eficientizarea proceselor interne. Dar nu avem in plan constructia de unitati de productie in Romania pentru moment", a mai spus Peter Simon.
Grupul elvetiano-suedez ABB este unul dintre cei mai mari producatori de tehnologie pentru energie electrica si automatizari si are activitati in peste 100 de tari. Grupul este prezent pe piata din Romania de peste 80 de ani, la inceput prin doua companii, ASEA si respectiv Brown Boveri, iar din 1992, printr-o organizatie ABB locala.
Printre clientii companiei se numara companii din domeniile transmisiei si distributiei de energie, Electrica, Transelectrica, Nuclearelectrica, Termoelectrica, Hidroelectrica, E.ON, CEZ, cat si companii din domeniile industrial, alimentar, petrol si gaze.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere