PE vrea ca pasagerii companiilor aeriene care au dat faliment sa fie despagubiti
Data publicarii: 26-11-2009 | InternationalParlamentarii europeni propun ca pasagerii care au rezervat bilete de avion la companiile aeriene care au dat faliment sa primeasca despagubiri, potrivit unei rezolutii adoptate miercuri de plenul Parlamentului European, reunit la Strasbourg, potrivit unui comunicat al institutiei.
Astfel, Parlamentul European (PE) invita Comisia Europeana sa examineze posibilitatea unei propuneri legislative pana la 1 iulie 2010, care sa aiba ca obiectiv acordarea unor despagubiri pasagerilor compnaiilor care intra in faliment.
Potrivit europarlamentarilor, aceasta propunere ar trebui sa defineasca inclusiv aranjamentele financiare si administrative.
"Propunerea legislativa ar trebui sa definasca inclusiv principiul responsabilitatii reciproce pentru pasageri si pentru toate companiile aeriene care zboara spre aceeasi destinatie si care au locuri disponibile si care ar putea astfel asigura repatrierea acelor pasageri care se regasesc blocati intr-un aeroport strain, in caz de faliment al companiei aeriene", se arata in comunicat.
De asemenea, deputatii sustin ca in ultimul deceniu s-au inregistrat cresteri substantiale ale numarului de transportatori aerieni relativ mici cu tarife reduse, care opereaza pe destinatii de vacante recunoscute, independent de numarul de pasageri transportati. Potrivit parlamentarilor europeni, in aceeasi perioada s-au inregistrat 77 de falimente in idustria aviatiei, iar in unele cazuri pasagerii "s-au regasit blocati la destinatia calatoriei, fara a putea sa utilizeze biletul de intoarcere".
Acestia au invocat ca exemplu ultimul caz de acest fel, cel al Sky Europe din aceasta vara, care nu a oferit nicio despagubire clientilor si pentru biletele achizitionate.
Pentru a consolida pozitia psagerilor cazurilor de faliment al unei companii aeriene, reprezentantii PE propun mai multe optiuni, printre care asigurarea obligatorie pentru companiile aeriene, precum si stabilirea unui fond de garantie. De asemenea, acestia sustin ca ar trebui sa existe servicii de asigurare voluntara pentru pasageri, pe care companiile aeriene ar trebui sa aiba obligatia de a le propune.
PE invita Comisia sa examineze posibilitatea eliberarii rapide a aeronavelor sechestrate de autoritatile nationale de reglementare, pentru ca acestea sa poata fi utilizate pentru repatrierea persoanelor blocate la destinatie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare