Retailerii de electrocasnice au credite toxice
Data publicarii: 14-12-2009 | AfaceriAdministratorii de magazine cu produse de folosinta indelungata pun gaj marfurile pentru a obtine imprumuturi. Arhiva de Garantii Reale Mobiliare e plina de anunturi prin care institutiile de credit arata ca marii retaileri pun electrocasnicele drept gaj pentru finantarile lor.
Situatia creata la Flamingo saptamana trecuta, cand ING Bank a inceput executarea silita a garantiilor inainte ca retailerul sa se protejeze prin intrarea in insolventa, scoate la lumina o practica nu tocmai corecta a retailerilor - nu doar Flamingo, ci si majoritatea celorlalti.
Cum procedeaza debitorii
Pe scurt, "stocul de marfuri apartinand unor terti" si "incasarile prezente si viitoare" ale magazinelor apar drept garantii pentru imprumuturile luate de marile lanturi de magazine. O simpla cautare pe site-ul Arhivei de Garantii Reale Mobiliare (AEGRM) arata ca atat Flamingo, cat si Altex, Media Galaxy, Domo, sau Flanco apeleaza de mai multi ani la acest mecanism de finantare.
De partea cealalta, in calitate de creditori, se regasesc banci dintre cele mai cunoscute, dar si unele institutii de credit mai mici. Iar finantarile astfel obtinute sunt de ordinul milioanelor sau, in unele cazuri, al zecilor de milioane de euro. Inscrierile efectuate prin intermediul unor notari sau al unor cabinete de avocatura in AEGRM mai arata ca, in foarte multe dintre cazuri, retailerii formeaza grupuri de debitori, adica se asociaza si pun "la comun" stocurile de marfa pentru a obtine astfel de imprumuturi.
La intrebarea daca respectivele stocuri de produse (frigidere, masini de spalat, calculatoare, diverse electronice si electrocasnice) apartineau debitorului, in momentul imprumutului, sau erau doar in custodia acestuia, spre vanzare, nu au fost in masura sa ne raspunda nici retailerii, nici reprezentantii bancilor. Dar in inscrierile din AEGRM scrie negru pe alb: "bunuri apartinand tertilor".
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI