Criza a sters reclamele din ziare
Data publicarii: 25-01-2010 | MediaAnul trecut a fost, cu siguranta, un an destul de dificil pentru jucatorii din industria locala de advertising, iar unele componente ale comunicarii au simtit mai mult efectele crizei economice si financiare. Astfel, potrivit companiilor din piata de publicitate, cele mai mari scaderi au fost inregistrate de promovarea clasica, in special printul, in principal, din cauza faptului ca bugetele au fost reorientate catre actiuni concrete cu rezultate imediat vizibile.
Saatchi: Cei mai multi au preferat TV-ul si internetul, in detrimentul printului
"Componenta de comunicare cea mai afectata de criza financiara in anul 2009 a fost cea de media, in care printul, in mod special, a inregistrat o scadere abrupta", a declarat, pentru Curierul National, Radu Florescu, CEO Saatchi & Saatchi, adaugand ca, prin urmare, clientii au fost mult mai atenti la modul in care isi cheltuiau bugetele de marketing si atunci si-au dorit rezultate imediate si nu investitii pe termen lung. "Astfel, cei mai multi au preferat sa aleaga TV-ul si internetul, in detrimentul printului, care este direct legat de performanta publicatiilor. Alti clienti au preferat in schimb sa ia banii de la media si sa-i investeasca in BTL si in PR. Atunci cand piata crestea, oamenii nu erau atat de atenti la eficienta; in contextul crizei insa, am fost cu totii fortati sa fim mai chibzuiti, iar acest lucru, cu siguranta va avea o influenta pozitiva pe termen lung", a incheiat acesta.
Si PR-ul clasic a simtit efectele crizei
Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group, considera ca, pe langa evidenta scadere pe care a inregistrat-o printul in mixul de media, si PR-ul clasic si BTL-ul au resimtit efectele scaderii economice. "In 2009 am asistat la mult mai putine evenimente (atat de BTL cat si de relatii publice), iar PR-ul clasic, adica ne-inovativ, format din conferinte de presa si media relations, a lasat loc PR-ului creativ. Din fericire, agentia de PR a grupului s-a adaptat foarte rapid noului peisaj mediatic (cu mult mai putine publicatii, iar cele care inca mai rezista sunt mai putin permisive eforturilor de PR), dar si noii realitati de business. Adica, spre deosebire de PR-ul clasic care si-a pierdut nu doar cautarea, ci si relevanta, PR-ul inovativ nu va muri niciodata, pentru ca intotdeauna vor fi clienti care sa caute oameni care sa le ofere sfaturi relevante si proaspete despre cum sa-si gestioneze business-ul si cum sa comunice despre asta.", a declarat acesta pentru Curierul National.
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial