Ce drepturi au pasagerii aerieni
Data publicarii: 20-04-2010 | TurismIn cazul anularii unui zbor, clientii firmelor aeriene au dreptul la mese si bauturi racoritoare gratuite, doua apeluri telefonice, dar si la returnarea contravalorii biletului de avion.
"Situatia actuala din aeroporturile europene poate fi considerata o circumstanta cu totul exceptionala. Cu toate acestea, reamintim ca drepturile pasagerilor din tarile Uniunii Europene se aplica si in aceasta situatie", a tinut sa precizeze comisarul european pentru Transporturi, Siim Kallas.
Mai exact, pasagerii au urmatoarele drepturi:
Dreptul de a primi informatii
Reprezentantii firmelor aeriene trebuie sa le transmita clientilor care sunt drepturile lor si au obligatia de a-i tine la curent pe pasageri cu evolutia situatiei, daca un zbor e anulat sau daca pleaca ori ajunge cu intarziere.
Dreptul la asistenta
In cazul intarzierii sau anularii zborului, pasagerii au dreptul de a li se oferi gratuit mese si bauturi racoritoare, direct proportionale cu timpul de asteptare, si doua apeluri telefonice, mesaj prin telefon sau fax.
Daca ora de plecare anticipata e la cel putin o zi dupa ora de plecare anuntata initial sau in eventualitatea unei redirectionari, daca ora de plecare anticipata a unui nou zbor e la cel putin o zi dupa ora de plecare programata pentru zborul anulat, pasagerii au dreptul sa li se ofere gratuit cazare si transportul dintre aeroport si locul cazarii.
Dreptul la rambursare sau redirectionare
In caz de anulare a unui zbor, pasagerii au mai multe posibilitati. "Pot alege sa li se ramburseze, in sapte zile, intregul cost al biletului, la pretul de achizitie, in cazul in care zborul devine inutil in raport cu planul de calatorie initial al pasagerului, impreuna cu un zbor de retur la punctul de plecare initial, cat mai repede posibil", spune Mihai Titichi, sef Serviciu juridic al Asociatiei pentru Protectia Consumatorilor.
O alternativa e redirectionarea spre destinatia finala, la o data ulterioara. Insa, acest lucru se poate intampla doar daca au ramas locuri neocupate.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?