Comerciantii de bijuterii, in dificultate. Vanzarile au scazut cu 50 la suta
Data publicarii: 20-07-2010 | DiverseComerciantii de bijuterii sunt cu afacerile la pamant. In unele cazuri, vanzarile au scazut cu 50% de anul trecut pana acum. Asa ca, tot mai multi proprietari, incearca sa isi deschida si cate un amanet in locul unde vand bijuteriile. Acolo, tranzactiile la casele de amanet au crescut cu 30%.
Vanzarile au scazut din cauza ca pretul aurului s-a dublat. Proprietarii magazinelor de bijuterii rar mai vad clienti in magazinele lor. Singurii care mai vin sa cumpere bijuterii sunt cei care cauta verighete pentru nunta. In schimb activitatea la amanet este tot mai intensa. Patronii incheie zi de zi contracte noi cu oamenii care nu mai au bani sa isi achite datoriile. Proprietarii unui magazin de bijuterii spun ca tranzactiile la casa
de amanet au crescut cu 40% de la inceputul anului.
Doamna Nuti, bijutier din Targoviste, isi iubeste mult meseria. A deschis primul magazin in urma cu 10 ani. Acum are sapte, insa inchide trei. "Nu ne mai permitem sa aducem de afara, doar ce ne permintem sa facem, ce putem sa lucram in atelier, sa supravietuim", a declarat Nuti Balaceanu - bijutier si proprietar magazin bijuterii.
Si chiar daca nu si-a dorit niciodata o casa de amanet, acum a deschis una. Doar ca sa poata face rost de materie prima de la clientii care nu-si mai pot plati ratele. "De 2 luni de zile am casa de amanet, e singura solutie de a mai achizitiona aur. Eu il bag in prelucrare si fac obiecte pentru vitrina, asta este singura solutie", spune Nuti Balaceanu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online