Exportam de doua ori mai multe banane decat morcovi si pepeni!
Data publicarii: 17-02-2011 | ActualitateDesi Romania este o tara cu imens potential agricol si producem porumb, grau si rosii, iata ca datele oficiale arata ca, paradoxal, exportam banane, citrice si chiar cafea, mai mult decat produsele traditionale.
Am putea fi unul dintre cei mai mari producatori agricoli la nivel european, insa am ajuns sa exportam legume si fructe pentru ca apoi sa le importam la un pret dublu sau chiar triplu.
In plus, statisticile arata ca nu dam la export doar rosii, castraveti sau porumb, produse specifice pentru clima tarii noastre. In ultimii ani, pe lista alimentelor exportate si-au facut loc bananele, curmalele si chiar cafeaua. Paradoxul abia aici incepe: cantitatea vanduta este in unele cazuri de doua ori mai mare decat cea de morcovi sau de tomate.
De exemplu, in primele 10 luni, din 2010, am exportat 2.050 de tone de banane in valoare totala de 1,3 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Agriculturii. In acelasi timp, cantitatea de tomate vanduta in strainatate a totalizat doar 208 tone, adica de noua ori mai putin, iar cea de pepeni - 1.264 de tone, doar jumatate din cea de banane.
Ce e drept, la capitolele "smochine" si "curmale" stam putin mai "prost" decat la banane: am vandut "doar" 64 de tone.
Cum se poate asa ceva? Pe piata romaneasca sunt diverse firme care importa banane din tari producatoare precum Ecuador si apoi le exporta la un pret mai mare. Exista insa si cazuri in care romanii nostri get-beget produc anumite soiuri de banane sau chiar kiwi.
Pana acum, specialistii romani au reusit sa cultive un anumit sortiment de banane numit "Banana Nordului". Nu seamana deloc cu bananele obisnuite, are samburi, insa gustul este identic.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial