Valeriu Tabara: Alimentele s-au scumpit din cauza comisioanelor din supermarketuri
Data publicarii: 11-03-2011 | ActualitateMinistrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Valeriu Tabara, a declarat, joi, la Realitatea TV, ca alimentele s-au scumpit din cauza comisioanelor practicate de supermarketuri si nu ca urmare a cresterii preturilor la materiile prime.
"Materia prima nu a dus la scumpiri. Cresterea asta a pretului la combustibil noi am atenuat-o, inclusiv prin subventiile pe accizele la motorina. Astazi dimineata (joi, n.r.) organizatiile profesionale imi spuneau ca au crescut comisioanele care nu se vad, din supermarketuri, in ultimii trei ani, de la 2% la 20%. Sunt multe rezerve pe lantul de produs. Dau exemplu pe lapte, intre producatorul de lapte crud si procesator este o oprire la jumatate, trebuie sa mergem mai departe si sa reglementam inclusiv redistribuirea profitului din lanturile de distributie, aici e marea problema si o chestiune de favorizare a producatorului, dar in primul rand a consumatorului, datorita adaugirii la pret. E o problema care trebuie rezolvata. E o crestere nepermis de mare pe lantul de distributie, e o astfel de problema pe marile lanturi de magazine", a spus Valeriu Tabara, la Realitatea TV.
Reprezentantii comerciantilor au replicat ca ei nu cresc preturile nejustificat.
"Nu intram in contact cu producatorul de materie prima, nu avem cum. Noi cumparam produsul finit. Pentru ca producatorul de materie produce putin, ferme mari sunt foarte putine si marea majoritate a carnii provine din import. Nicaieri nu se lucreaza cu producatori. Ei sunt uniti in asociatii care le permit sa negocieze preturile, cantitatile de livrare. Lantul de magazine nu poate sa rezolve problema agriculturii si a industriei alimentare. Daca dumneavoastra va imaginati ca, intr-o situatie de criza, in care suntem loviti de inflatie, de cresterea pretului la combustibil (...) cineva incearca sa umfle preturile ca oamenii sa nu mai vina in magazine va inselati, noi facem eforturi uriase sa ne mentinem clientul in magazine", a declarat Delia Nica, presedintele Asociatiei Marilor Retele Comerciale.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial