Europenii, favorabili mai curand Uniunii Europene, si nu monedei unice (sondaj)
Data publicarii: 15-09-2011 | Diverse
O majoritate a europenilor considera ca apartenenta la Uniunea Europeana (UE) este un lucru bun pentru tara lor, dar si ca moneda unica euro nu aduce beneficiile scontate, releva un studiu de opinie realizat de organizatia americana German Marshall Fund (GMF), prezentat miercuri la Bruxelles, transmite AFP.
Astfel, 67% dintre persoanele intervievate in 12 tari ale UE - inclusiv Romania - considera ca 'apartenenta la Uniune a fost un lucru bun pentru economia tarii' lor. Cei mai entuziasti in acest sens s-au aratat germanii (76%), urmati de polonezi (74%) si olandezi (73%), in timp ce doar 46% dintre britanici si bulgari au exprimat o parere similara.
In schimb, doar 40% dintre europenii participanti la sondaj au estimat ca euro a fost (in ce priveste statele membre ale zonei euro) sau va fi (in ce le priveste pe celelalte) un lucru bun pentru economia tarii lor, iar 53% sunt de parere contrara. Slovacia este singura tara din UE participanta la sondaj in care moneda unica este perceputa pozitiv de o majoritate (55%/) parerile pro si contra euro fiind la un nivel foarte apropiat in schimb in Italia, Germania sau Olanda. Francezii si portughezii au in majoritate o parere nefavorabila fata de moneda unica (54%, respectiv 58%), in vreme ce Grecia, tara aflata in centrul crizei datoriei, nu a fost cuprinsa in sondaj.
In ceea ce-i priveste, romanii participanti la sondaj au apreciat in proportie de 46% ca euro ar avea un efect pozitiv asupra economiei tarii si 30% au exprimat o opinie contrara, potrivit studiului publicat pe pagina de internet a organizatiei.
Totodata, o majoritate din toate tarile care au luat parte la sondaj, cu exceptia notabila a Germaniei, nu ar dori ca UE sa aiba mai multa autoritate asupra politicilor economice si bugetare a tarilor lor. De asemenea, 60% dintre europeni sunt de acord cu participarea tarii lor la un fond destinat sustinerii tarilor care trec prin dificultati bugetare.
Tot la capitolul economie, sondajul realizat de GMF mai releva ca romanii sunt cei care se declara in cea mai mare masura afectati de criza economica, in ultimii doi ani, dintre toate cele 15 state participante la studiu. Astfel, 89% din romanii intervievati s-au declarat afectati personal de criza in 2010 si 86% in 2011, secondati indeaproape de bulgari cu 84% in 2010 si 89% in 2011, conform site-ului institutului consultat de Agerpres.
Sondajul anual Transatlantic Trends a fost realizat de TNS Opinion intre 25 mai si 20 iunie in SUA, Turcia si 12 tari din Uniunea Europeana (Franta, Germania, Marea Britanie, Portugalia, Spania, Italia, Bulgaria, Romania, Suedia, Italia, Olanda, Polonia), pe un esantion de cate 1000 de adulti in fiecare tara.
Sursa: AgerPres.ro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial