Numarul pasagerilor transportati de TAROM in primul semestru s-a redus cu 2,5%, la 970.000
Data publicarii: 19-09-2011 | TurismNumarul pasagerilor transportati in primul semestru de operatorul aerian TAROM s-a redus cu 2,5% la circa 970.000, fata de ianuarie-iunie 2010, in conditiile unui grad de incarcare mai redus al avioanelor, compania estimand pentru 2011 un total de 2,4 milioane de pasageri.
In primele sase luni ale anului trecut, operatorul a transportat aproximativ 995.000 de pasageri, potrivit datelor furnizate de companie la solicitarea NewsIn.
"Aceasta usoara scadere este cauzata de gradul de incarcare mai redus al avioanelor in primele luni ale anului, ceea ce este normal pentru perioada de inceput a fiecarui an. Trendul gradului de incarcare a evoluat crescator in ultimele luni, pana la un grad de incarcare mediu de 70% pe lunile iulie si august 2011, iar pana la sfarsitul anului estimam un numar de 2,4 milioane pasageri transportati", au precizat reprezentantii TAROM.
Veniturile totale ale companiei au fost in primele sase luni de 571,2 milioane lei, in timp ce cheltuielile au fost de 728,9 milioane lei, mai mici cu 5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
"La sase luni, compania TAROM a realizat investitii de 32.442.460 lei, din care 28.860.430 lei pentru rambursarea ratelor la avioane, iar restul pentru achizitionarea de echipamente tehnologice si utilaje necesare mentinerii in stare de functionare a capabilitatilor companiei", potrivit operatorului de transport aerian.
In primul semestru din 2010, TAROM a facut investitii de 33,6 milioane lei.
"Aceste rezultate sunt influentate de factorii externi reprezentati de criza economica si de puterea scazuta de cumparare a pasagerilor, dar si de cresterea pretului petrolului, care au avut un impact negativ asupra rezultatelor in primul trimestru al anului 2011. Rezultatele celui de al doilea trimestru, insa, impreuna cu rezultatele partiale de pe cel de al treilea trimestru, ne indica faptul ca pierderea neta a companiei TAROM va fi mult sub valoarea inregistrata in anul 2010", au explicat reprezentantii TAROM.
Pe de alta parte, compania TAROM estimeaza, pana la sfarsitul lui 2011, un numar de 600 curse charter, cu aproximativ 10% mai multe fata de anul trecut.
In 2010, TAROM a inregistrat venituri totale de 1.287.973.099 lei (305.939.119 euro), in crestere cu 15% fata de 2009, iar numarul pasagerilor a crescut cu 23,6% in 2010, cand compania a transportat 2.191.317 pasageri, fata de 1.771.935 de pasageri in 2009.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online