Afectiunile de sezon si solutiile practice pentru diferite urgente medicale sunt tematicile cele mai cautate in cadrul lectiadeprimajutor.ro
Data publicarii: 29-02-2012 | Diverse
Peste 5,45 milioane de romani au beneficiat, pana in prezent, de sfaturile si solutiile practice oferite in cadrul programului "Lectia de prim ajutor”, un proiect de preventie si educatie pentru salvarea de vieti dezvoltat de ING Asigurari de Viata in parteneriat cu SMURD. Programul ofera publicului larg informatii utile privind cele mai des intalnite probleme si urgente medicale, precum si solutiile care pot fi puse in practica in siguranta de catre persoane fara o pregatire medicala.
Astfel, emisiunea "Lectia de prim ajutor”, difuzata pe Pro TV in perioada noiembrie 2011 -februarie 2012 a fost urmarita, de-a lungul celor 12 editii, de 5,44 milioane de romani. Fiecare editie a emisiunii a prezentat publicului cate o situatie de urgenta diferita si solutia practica a acesteia. Prezentatorii emisiunii au fost Dana Rogoz (Pro TV) si Dragos Bucurenci (fondator Asociatia MaiMultVerde) impreuna cu medicul SMURD Simona Bratu. Odata cu difuzarea ultimei editii a emisiunii TV (pe data de 11 februarie), prima etapa a programului s-a incheiat cu succes, cele 12 lectii video ramanand la dispozitia publicului la adresa http://www.lectiadeprimajutor.ro/lectiivideo.
In ceea ce priveste site-ul www.lectiadeprimajutor.ro, acesta va continua sa fie dezvoltat de cei doi parteneri ai programului, ING Asigurari de Viata si SMURD, prin adaugarea constanta de noi informatii, de rubrici speciale dedicate afectiunilor si solutiilor de prim ajutor de sezon, precum si prin includerea de noi aplicatii pentru cresterea interactivitatii si usurintei in utilizare (formulare de feed-back speciale, aplicatii pentru smart phones si tablete etc.). Site-ul www.lectiadeprimajutor.ro ofera informatii despre modul in care se recunoaste o urgenta medicala, cum poate fi oferit primul ajutor in cazul unei hemoragii, arsuri, intoxicatii, fracturi, cum se efectueaza corect manevra Heimlich, dar si informatii despre preventie si procedura de semnalare a unei situatii de urgenta la 112. Informatiile sunt insotite de ilustratii grafice explicative si de filme.
In primele patru luni de functionare, site-ul www.lectiadeprimajutor.ro a inregistrat peste 15.500 de vizite (dintre care aproape 10.100 de vizitatori unici), fiind vizionate peste 68.000 de pagini, cu un timp mediu petrecut pe site de 4,5 minute. Circa 40% dintre persoanele care au accesat www.lectiadeprimajutor.ro in intervalul noiembrie-februarie au fost interesate de solutii practice pentru diferite tipuri de urgente medicale (circa 40% dintre cautari vizand tematici precum "prim ajutor”, "ajutor” si "lectia de prim ajutor”), 9% de solutii in cazul fracturilor, 4,6% de afectiuni ale coloanei vertebrale, 1,13% de hemoragii si 1% de manevra Heimlich.
In ceea ce priveste intrebarile adresate medicilor SMURD prin intermediul site-ului, 20% dintre mesaje au solicitat informatii privind realizarea corecta a manevrei Heimlich (la adulti si copii), 15% despre cum trebuie sa procedeze in caz de lesin si pierdere a cunostintei, 10% despre fracturi, 10% despre cum ar trebui sa procedeze in caz de accident rutier, 10% cereau sfaturi in caz de inec si 10% despre alte situatii (precum crize de astm, soc anafilactic, degeraturi). De asemenea, 15% dintre persoanele care au scris medicilor SMURD au fost interesate despre modul in care pot face voluntariat in cadrul SMURD, iar alti 10% de includerea lectiilor de prim ajutor in cadrul scolilor.
Pornind de la premisa ca este foarte important ca populatia sa detina, inca de la cele mai mici varste posibile, notiuni de prim-ajutor, cei doi parteneri ai programului au in plan, pentru viitorul apropiat, si implementarea unui program de educatie in scolile din Romania.
Prin intermediul site-ului www.lectiadeprimajutor.ro orice persoana poate adresa intrebari online medicilor SMURD si primi raspunsuri in 24 de ore. Nu in ultimul rand, programul si informatiile despre acesta sunt disponibile si pe Facebook, la adresa www.facebook.com/lectiadeprimajutor, si pe Twitter, la http://twitter.com/#!/primajutor.
In cadrul aceluiasi program, ING Asigurari de Viata ofera propriilor angajati posibilitatea de a participa la lectii de prim ajutor sustinute de medici ai SMURD. Pana in prezent circa 20% din cei 400 de angajati ai companiei au participat la lectiile de prim ajutor, invatand cum trebuie sa procedeze corect atunci cand se confrunta cu o situatie de urgenta medicala.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online