MMFPS: Revenirea indemnizatiei pentru cresterea copiilor la 85% presupune un efort bugetar de 78 milioane lei, in 2012 si 2013
Data publicarii: 26-09-2012 | Diverse
Adoptarea de catre plenul Camerei Deputatilor a proiectului de lege privind aprobarea OUG 124/2011 care prevede ca indemnizatia pentru cresterea copilului revine de la 75% la 85% din venitul net, cu incepere de la 1 octombrie, presupune un efort bugetar de 11 milioane lei pentru acest an si 67 milioane lei pentru 2013, se arata intr-un comunicat al Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale (MMFPS), remis marti AGERPRES.
Amendamentele cu care MMFPS a fost de acord vizeaza, intre altele, flexibilizarea conditiei de achitare a impozitelor si taxelor locale. Astfel, verificarea se va face doar in cazul familiilor si persoanelor singure care au dreptul stabilit de cel putin 6 luni si vor fi excluse de la aceasta verificare familiile monoparentale.
De asemenea, se va acorda o perioada de gratie de 60 zile in care se pot plati datoriile catre bugetele locale, timp in care beneficiarul isi va primi dreptul.
Principalul amendament stabileste cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copiilor la 85% din media veniturilor nete ale persoanei, cu mentinerea limitelor maxime reglementate in prezent - 1.200 lei pentru concediul pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani si 3.400 lei pentru concediul pana la implinirea de catre copil a varstei de 1 an.
In plus, stimulentul de insertie se va acorda si persoanelor care au optat pentru concediul pana la implinirea de catre copil a varstei de 2 ani, fiind eliminata limitarea la trei nasteri a situatiilor pentru care se acorda concediul si indemnizatia pentru cresterea copiilor.
Un alt amendament se refera la acordarea sumei suplimentare de 600 lei, pe perioada suprapunerii cazurilor in care persoana se afla cu un copil in perioada de concediu si indemnizatie in baza OUG nr.148/2005 si naste/adopta/ia in plasament sau tutela un copil, in baza OUG nr.111/2010. Aceasta reglementare va asigura aplicarea unitara a Deciziei Curtii Constitutionale nr.495/2012 si va avea efecte doar pentru situatiile aflate in plata sau pentru cele care se vor produce dupa adoptarea legii.
Totalul beneficiarilor indemnizatiei pentru cresterea copilului, aflati in plata, este de 153.090. Dintre acestia, 20,52% au venituri de peste 1.500 lei, 33,12% sunt cu venituri cuprinse intre 600 si 1.500 lei, ceilalti 46,36% fiind fara venituri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online