Rezervarile timpurii, cea mai buna cale de a obtine un sejur la un cost scazut
Data publicarii: 01-10-2012 | Turism
Fie ca este vorba despre pachetele de ski, de Craciun sau Revelion, luna octombrie este cea mai potrivita pentru a hotari unde anume dorim sa ne petrecem vacanta. Spre deosebire de rezervarile efectuate direct la hotel, rezervand prin agentiile de turism se pot obtine discounturi importante fata de tarifele practicate de hoteluri. Aceste discounturi sunt in mod normal intre 10 si 20%, insa, in anumite cazuri, discountul de rezervare timpurie poate ajunge si la 25%. Aceste discounturi inseamna bani in plus pe care turistii ii pot cheltui pe combustibil sau in alte scopuri. La un pachet de 500€, un discount de 20% inseamna 100€, o suma ce nu poate fi trecuta cu vederea.
Achizitionarea unui astfel de pachet inseamna si anumite conditii impuse de catre agentii, de exemplu plata in avans a pachetului turistic, dar, in anumite cazuri, si imposibilitatea renuntarii la respectivul pachet fara pierderea integrala a sumelor achitate.
In acest caz, turistii trebuie sa stie ca exista metode prin care sa nu piarda sumele achitate in cazul in care, din motive obiective, nu mai pot pleca in excursia cumparata in avans. Astfel, in momentul semnarii contractului cu agentia de turism, turistul poate opta pentru incheierea unei asigurari storno. Acest tip de asigurare, a carei valoare este nesemnificativa pe langa valoarea pachetului turistic, confera posibilitatea recuperarii sumelor achitate de catre turist in anumite conditii prevazute in polita de asigurare. Este bine ca turistul sa se sfatuiasca impreuna cu agentul de turism ce fel de asigurare i se potriveste mai bine si cu ce companie de asigurari sa incheie polita.
Un fenomen des intalnit in opinia publica este diseminarea parerii ca hotelierii au scumpit din ziua x pachetul turistic. Tarifele pot fi vizualizate foarte usor pe pagina web a oricarei agentii de turism, de unde se poate vedea ca preturile in crestere odata cu atingerea sezonului de varf sunt prevazute dinainte. Discounturile de rezervare timpurie sunt singurele care ofera posibilitatea achizitionarii unui pachet turistic in perioada de varf de sezon la un tarif conform extra sezonului.
O alta problema pusa de turisti este increderea in agentia de turism de la care se face achizitionarea pachetului. Au existat unele stiri alarmiste despre agentii care ar fi inselat turistii. Trebuie inteles un lucru foarte important, si anume ca orice agentie de turism este obligata prin lege sa fie asigurata in caz de insolventa. In cazul aparitiei unui astfel de eveniment neplacut, turistii isi pot recupera sumele de la asiguratorul ce a emis polita de asigurare.
Un plus de incredere il poate oferi agentia de turism de la care se achizitioneaza respectivul pachet daca este membru al unei asociatii sau al unui patronat in turism cum ar fi ANAT sau FPTS. Trebuie stiut ca in statutul unor astfel de organizatii sunt reguli foarte stricte ce trebuie respectate de catre o agentie de turism. Inainte de a se accepta o agentie de turism intr-o astfel de organizatie trebuie indeplinite o serie de conditii care ofera apoi garantia ca respectiva agentie isi indeplineste toate obligatiile fata de clienti.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice