Mersul trenurilor la Caile Ferate Romane. 4,5 ani de intarzieri in primele noua luni
Data publicarii: 24-10-2012 | Diverse
Romania a devenit "Cambodgia” Europei din cauza retelei de transport feroviar si a trenurilor care circula cu viteze de 30-40 km/ora. Garniturile feroviare care au circulat in primele noua luni ale anului au acumulat in total intarzieri de peste 2,4 milioane de minute, adica aproape patru ani si sase luni, din cauza restrictiilor de viteza, a calamitatilor naturale si a problemelor tehnice ale vagoanelor. Comparativ, anul trecut, media intarzierilor cumulate ale trenurilor japoneze Shinkansen au fost de aproximativ 30 de secunde/garnitura.
Daca prin Compania Nationala de Autostrazi se scurg miliarde de euro si drept rezultat se inaugureaza un segment de autostrada de nici 10 km pe an, pentru CFR Calatori, in aces an, Ministerul Transporturilor nu a alocat nici un leu pentru intretinerea si reparatia vagoanelor si locomotivelor. De altfel, din cauza lipsei investitiilor in calea ferata, anul trecut au existat peste 500 de restrictii de viteza. Totodata, daca in 2010, fiecare tren a avut intarzieri de cinci minute, in primele noua luni ale acestui an, garniturile au inregistrat "decalari” de sapte minute. "In prezent, CFR Calatori plateste 10 milioane de lei din bugetul propriu pentru intretinerea si reparatia unor vagoane. Trenurile care au circulat in primele noua luni au insumat intarzieri de 2,4 milioane de minute. In 2011, trenurile au acumulat intarzieri de 2,1 milioane de minute. Spre sfarsitul acestui an, in total, se va ajunge la peste 3 milioane de minute de intarzieri. Infrastructura feroviara s-a degradat continuu din cauza lipsei finantarii pentru reabilitare”, ne-au declarat surse avizate din Ministerul Transporturilor. Daca facem un calcul, pe parcursul celor 274 de zile, trenurile au intarziat 2,4 milioane de minute, adica 40.000 de ore sau 1.666 zile, respectiv patru ani si cinci luni.
Si hotii de fier vechi tin trenurile pe loc
Pe langa starea precara a infrastructurii feroviare, si hotii de fier vechi saboteaza zi de zi orarul trenurilor, dar si siguranta pasagerilor. "Aproape jumatate din intarzierile inregistrate de trenuri sunt cauzate de furturile suruburilor si a altor elemente din infrastructura feroviara. Daca se fura cateva suruburi de pe calea ferata, trenurile inregistreaza intarzieri de sute de minute. Zilnic se inregistreaza distrugeri si furturi pe calea ferata”, ne-au spus sursele citate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online