Mersul trenurilor la Caile Ferate Romane. 4,5 ani de intarzieri in primele noua luni
Data publicarii: 24-10-2012 | Diverse
Romania a devenit "Cambodgia” Europei din cauza retelei de transport feroviar si a trenurilor care circula cu viteze de 30-40 km/ora. Garniturile feroviare care au circulat in primele noua luni ale anului au acumulat in total intarzieri de peste 2,4 milioane de minute, adica aproape patru ani si sase luni, din cauza restrictiilor de viteza, a calamitatilor naturale si a problemelor tehnice ale vagoanelor. Comparativ, anul trecut, media intarzierilor cumulate ale trenurilor japoneze Shinkansen au fost de aproximativ 30 de secunde/garnitura.
Daca prin Compania Nationala de Autostrazi se scurg miliarde de euro si drept rezultat se inaugureaza un segment de autostrada de nici 10 km pe an, pentru CFR Calatori, in aces an, Ministerul Transporturilor nu a alocat nici un leu pentru intretinerea si reparatia vagoanelor si locomotivelor. De altfel, din cauza lipsei investitiilor in calea ferata, anul trecut au existat peste 500 de restrictii de viteza. Totodata, daca in 2010, fiecare tren a avut intarzieri de cinci minute, in primele noua luni ale acestui an, garniturile au inregistrat "decalari” de sapte minute. "In prezent, CFR Calatori plateste 10 milioane de lei din bugetul propriu pentru intretinerea si reparatia unor vagoane. Trenurile care au circulat in primele noua luni au insumat intarzieri de 2,4 milioane de minute. In 2011, trenurile au acumulat intarzieri de 2,1 milioane de minute. Spre sfarsitul acestui an, in total, se va ajunge la peste 3 milioane de minute de intarzieri. Infrastructura feroviara s-a degradat continuu din cauza lipsei finantarii pentru reabilitare”, ne-au declarat surse avizate din Ministerul Transporturilor. Daca facem un calcul, pe parcursul celor 274 de zile, trenurile au intarziat 2,4 milioane de minute, adica 40.000 de ore sau 1.666 zile, respectiv patru ani si cinci luni.
Si hotii de fier vechi tin trenurile pe loc
Pe langa starea precara a infrastructurii feroviare, si hotii de fier vechi saboteaza zi de zi orarul trenurilor, dar si siguranta pasagerilor. "Aproape jumatate din intarzierile inregistrate de trenuri sunt cauzate de furturile suruburilor si a altor elemente din infrastructura feroviara. Daca se fura cateva suruburi de pe calea ferata, trenurile inregistreaza intarzieri de sute de minute. Zilnic se inregistreaza distrugeri si furturi pe calea ferata”, ne-au spus sursele citate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău