Din cele 1000 de magazine romanesti online, doar 1% vor rezista pe piata
Data publicarii: 23-10-2006Inmultirea tranzactiilor de e-commerce in Romania va urma modelul occidental de dezvoltare de pana in anul 2000, urmand, la o scara mult mai mica, uriasii de peste ocean precum Google, eBay, Yahoo ori Amazon. "Istoria, anterioritatea pe piata nu este atat de importanta pentru comertul pe internet, toate aceste firme avand o existenta de aproximativ zece ani, insa poseda marci care depasesc deja marii producatori de electronice", a adaugat Ghenea.
Incepand cu anul 2000, pe piata romaneasca s-au impus si marcile online autohtone. Modele de succes ar fi, in opinia lui Ghenea, amandoi.ro, neogen.ro, okazii.ro, emag.ro, kappa.ro si altele. In acest context, se dezvolta e-commerce-ul autohton, operatiunile bancare online sau cu card sunt sigure, accesul la internet este relativ accesibil si in ultimii ani se produc mutatii culturale extraordinare in ce priveste internetul, a adaugat Ghenea.
Comertul electronic cu amanuntul (e-tail), prognozeaza Ghenea, va creste folosindu-se de slabiciunile retailului: mult timp consumat, putina informatie, dependenta de magazinele locale si de proximitate, consumatori neloiali.
Piata romaneasca de comert electronic, cifrata acum la 50 - 60 de milioane de dolari, se tripleaza in fiecare an, considera Ghenea. Oficiali ai grupului de software Gecad se asteapta ca valoarea totala a tranzactiilor in magazinele romanesti online, efectuate cu card bancar, sa creasca anul acesta cu 25% peste valoarea de zece milioane de euro, inregistrata in 2005.
Radu Ionescu, presedintele companiei de publicitate online Kinecto, a subliniat ca deschiderile de afaceri pe internet vor fi, in urmatorii ani, concentrate pe e-commerce, dar si pe publicatii virtuale si vanzari de softuri.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice