Din cele 1000 de magazine romanesti online, doar 1% vor rezista pe piata
Data publicarii: 23-10-2006
Inmultirea tranzactiilor de e-commerce in Romania va urma modelul occidental de dezvoltare de pana in anul 2000, urmand, la o scara mult mai mica, uriasii de peste ocean precum Google, eBay, Yahoo ori Amazon. "Istoria, anterioritatea pe piata nu este atat de importanta pentru comertul pe internet, toate aceste firme avand o existenta de aproximativ zece ani, insa poseda marci care depasesc deja marii producatori de electronice", a adaugat Ghenea.
Incepand cu anul 2000, pe piata romaneasca s-au impus si marcile online autohtone. Modele de succes ar fi, in opinia lui Ghenea, amandoi.ro, neogen.ro, okazii.ro, emag.ro, kappa.ro si altele. In acest context, se dezvolta e-commerce-ul autohton, operatiunile bancare online sau cu card sunt sigure, accesul la internet este relativ accesibil si in ultimii ani se produc mutatii culturale extraordinare in ce priveste internetul, a adaugat Ghenea.
Comertul electronic cu amanuntul (e-tail), prognozeaza Ghenea, va creste folosindu-se de slabiciunile retailului: mult timp consumat, putina informatie, dependenta de magazinele locale si de proximitate, consumatori neloiali.
Piata romaneasca de comert electronic, cifrata acum la 50 - 60 de milioane de dolari, se tripleaza in fiecare an, considera Ghenea. Oficiali ai grupului de software Gecad se asteapta ca valoarea totala a tranzactiilor in magazinele romanesti online, efectuate cu card bancar, sa creasca anul acesta cu 25% peste valoarea de zece milioane de euro, inregistrata in 2005.
Radu Ionescu, presedintele companiei de publicitate online Kinecto, a subliniat ca deschiderile de afaceri pe internet vor fi, in urmatorii ani, concentrate pe e-commerce, dar si pe publicatii virtuale si vanzari de softuri.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online