Daniel Constantin: Ministerul Agriculturii va crea un brand de tara pentru toate produsele alimentare romanesti

Data publicarii: 03-04-2013 | Politica

Ministerul Agriculturii va crea un brand de tara pentru toate produsele alimentare romanesti, proiectul urmand sa fie definitivat in cel mult o luna de zile, a declarat, marti, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, Daniel Constantin, la finalul discutiilor cu reprezentantii LAPAR.

"Am demarat la nivelul ministerului procedura de a realiza un brand de tara pentru toate produsele alimentare romanesti, sa realizam in continuare, in parteneriat cu producatorii agricoli, o campanie de promovare a produselor romanesti, care va fi desfasurata si in Romania, dar si in afara granitelor. Vom incerca sa cream acel brand de tara care totusi sa vorbeasca despre autenticitatea produselor romanesti" ', a spus Constantin. 

Acesta a precizat ca, in cel mult o luna de zile, proiectul va fi definitivat, iar costurile vor fi suportate de Ministerul Agriculturii, subliniind ca valoarea proiectului nu este foarte mare. 

"Vom vedea cat costa in momentul in care va fi elaborat. Cred ca intr-o luna de zile vom avea tot proiectul definitivat. (...) Nu cred ca va fi un proiect cu valoare foarte mare si probabil ca vor fi asigurate surse de la bugetul MADR", a spus Constantin. 

Comisarul european pentru Agricultura, Dacian Ciolos, a declarat, la finele lunii trecute, petnru AGERPRES, ca producatorii agricoli romani trebuie sa-si creeze un brand pe care sa-l protejeze, decat sa lupte impotriva altor produse care intra pe piata locala din alta parte. 

'Pornind si de la experienta altor state membre din Uniunea Europeana in astfel de situatii, ideea pe care eu am lansat-o a fost ca producatorii sa se gandeasca intr-un viitor, dar nu foarte indepartat, ca pe scheletul unor federatii sau organizatii care reprezinta anumite sectoare sensibile, cum e cresterea animalelor, de exemplu, sa se gandeasca sa-si construiasca un brand comun cu care sa garanteze nu numai siguranta alimentara, ci si calitatea si originea productiei pe care o pun pe piata', a afirmat Dacian Ciolos. 

Oficialul european a adaugat ca un astfel de brand ar rezolva anumite probleme, iar pe de alta parte producatorii si-ar putea consuma energia in promovarea valorii propriilor produse.

Sursa: AGERPRES