Pachetele de cont curent reduc cu peste 50% costurile serviciilor bancare cel mai des folosite de clienti
Data publicarii: 03-04-2013 | Finante-Banci
- Pachetul de cont curent ofera cel mai scazut cost total pentru operatiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viata de zi cu zi a oricarui client: retrageri de numerar, plata facturilor sau transferuri bancare
- Circa 40% dintre clientii BCR care au pachete de cont curent si-au activat serviciul de internet banking, iar 86% au card de debit atasat
Clientii care utilizeaza si platesc separat servicii precum plata facturilor, retrageri de numerar sau transferuri bancare, platesc comisioane bancare mai ridicate cu 50%, fata de achizitionarea acestora la pachet, rezulta dintr-un studiu al BCR efectuat pe segmente interne de clienti.
Clientii mai sofisticati opteaza atat pentru economisirea de bani, cat si pentru economia de timp. Astfel, circa 40% dintre clientii BCR care detin pachete de cont curent si-au activat serviciul de internet banking, iar 86% au card de debit atasat. BCR ofera optiuni de pachete de cont curent care includ chiar notificari SMS sau e-mail asupra sumelor intrate in cont sau la fiecare plata efectuata prin card.
"Pachetele de cont curent oferite de BCR s-au dovedit atractive pentru clientii care doresc sa administreze rapid si eficient finantele personale. Tot in acest sens, vom simplifica si uniformiza grila de comisioane pentru toti clientii. Pachetul de cont curent ofera cel mai scazut cost total pentru operatiunile bancare care fac parte, inevitabil, din viata de zi cu zi a oricarui client: retrageri de numerar, plata facturilor sau transferuri bancare", a declarat Catalina Zincenco, Sef departament, Produse de Economisire si Investitii, BCR.
Studiul BCR evidentiaza o evolutie a comportamentelor de economisire dinspre clientii care economisesc acasa, catre clientii care pastreaza banii in depozite la vedere, pana la cei care opteaza pentru pachete de cont curent cu facilitati extinse, mizand pe castigul suplimentar din bonusul de dobanda (4% pe an) acordat pentru tranzactii intensive efectuate cu cardul de debit. Banca a identificat trei profiluri distincte de clienti pentru care si-a dimensionat oferta de pachete de cont curent:
Categorie
Gospodarul Prudent: Clienti care prefera sa aiba controlul banilor in numerar si nu cunosc inca in detaliu avantajele pe care le ofera produsele si serviciile bancare. Prefera sa retraga bani de la bancomat si sa plateasca cash in marea majoritate a cazurilor. Sunt, in general, interesati de produse bancare de economisire.
Chibzuitul Modern: Clienti cu o educatie financiara medie. Cunosc si utilizeaza produsele bancare de baza, precum contul curent si cardul de debit. Utilizeaza ocazional si alte produse bancare, precum imprumutul sau cardul de credit. Prefera pachetele care ofera retrageri la ATM si interogari sold gratuite, dar utilizeaza si metode non-cash de plata a facturilor (prin internet banking sau phone banking).
Managerul de finante: Clienti cu studii universitare si post universitare si venituri ridicate. Cunostinte financiare bune si foarte bune. Cunosc si utilizeaza produsele bancare, fiind axati pe platile prin intermediul internetului si al cardurilor de debit si credit. Atenti la cheltuielile lunare dar si la avantajele din urma colaborarii cu banca. Prefera pachete de tip "All inclusive” si un singur comision lunar de administrare pentru operatiuni nelimitate la bancomat (plati facturi, retrageri numerar, interogari sold) sau prin internet banking (operatiuni intrabancare / interbancare).
Link infografic: http://www.bcr.ro/ro/presa/informatii-de-presa/2013/trimestrul-2/02-03-2013
Desi cardul de debit este inclus gratuit in toate pachetele de cont curent, motivatia utilizarii acestuia difera de la un segment de client, la altul.
Gospodarul Prudent - Desi in marea majoritate a cazurilor platesc cash, totusi din ce in ce mai multi au inceput sa foloseasca si cardul. Motivatia acestora de a utiliza la cumparaturi cardul? Platesc pretul exact si exclud posibilitatea de a primi "rest” in produse sau sa nu mai primeasca rest deloc. Mai mult, chiar si acest segment de clienti a inceput sa plateasca facturile de utilitati prin canalele alternative, metoda preferata fiind plata de facturi prin bancomatele bancii.
Chibzuitul Modern - Sunt cei care utilizeaza mai mult cardul pentru cumparaturi dar si pentru platile online de facturi facand astfel economie de timp si avand acces permanent la informatii privind soldul contului.
Managerul de finante - In ceea ce priveste persoanele din acest segment, gestionarea propriului buget este mult mai usoara prin intermediul cardului, iar clientii apreciaza faptul ca tranzactiile pot fi urmarite in timp real prin intermediul canalelor electronice dar si dobanda de 4% pe care o primesc la contul curent pentru ca folosesc cardul intensiv.
BCR ofera clientilor sai 3 variante de pachete de cont curent si anume: ClasiCont BCR - cel mai accesibil pachet care ofera acces la contul clientului deschis la BCR, ExtraCont BCR - pentru persoanele active, care platesc facturi, transfera bani si constituie depozite, inclusiv prin internet si telefon si TotalCont BCR - care este un pachet dedicat clientilor pasionati de plata cu cardul si de utilizarea internet bankingului, oferind un numar nelimitat de tranzactii intra si interbancare cu comision zero.
Pe langa accesul gratuit la contul curent, noile pachete ofera posibilitatea de a plati facturile sau de a efectua tranzactii printr-o serie de canale directe, cu economie de timp si bani pentru clienti:
cu cardul la orice bancomat BCR, ghisee automate, masini multifunctionale (plata de facturi este un serviciu gratuit pentru clientii BCR care utilizeaza aceste canale de plata)
utilizand serviciul Tranzactii Mobile (prin apel la numarul *183#), beneficiind in premiera pe piata din Romania de optiunea de a transfera bani catre un numar de telefon mobil. Accesul la numarul *183# este gratuit pentru toti clientii care au optat pentru acest serviciu, indiferent de tipul pachetului.
Click 24Banking BCR (www.24banking.ro)
Alo 24Banking BCR (apelabil gratuit la InfoBCR: 0800.801. BCR (0800.801.227)
plati automate prin Direct Debit si Standing Order
Preturile acestor pachete de cont curent sunt de 4,5 lei/luna pentru ClasiCont BCR, 8,5 lei/luna pentru ExtraCont BCR si 12,5 lei/luna pentru TotalCont BCR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania - rezultate financiare pe primele trei luni ale anului
- Studiu Deloitte: 90% din companii considera ca tehnologia cloud este esentiala pentru dezvoltare, transformare digitala si competitivitate pe piata
- Reff & Asociatii obtine pro bono o hotarare definitiva care protejeaza proprietatea asupra terenului si investitia Asociatiei Daruieste Viata pt extinderea si modernizarea Spitalului Marie Curie
- Studiu Deloitte: producatorii globali de semiconductoare vor investi 300 mi. USD in 2023 in AI; piata comertului social se extinde rapid, iar cererea de servicii de streaming video pe baza de publicitate va creste
- Opinie Deloitte: Romania impune noi obligatii de raportare fiscala pentru multinationale. Ce trebuie sa stie companiile vizate?
- Studiu WEBCON: Solutiile de automatizare a proceselor de business genereaza o crestere a productivitatii de pana la 87%, cu o recuperare totala a investitiei in mai putin de 3 ani
- Opinie Deloitte: Cum pot verificarile de fond si demersul de due diligence sa contribuie la reputatia, stabilitatea si credibilitatea unei organizatii?
- Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului
- EY a asistat Carrefour în preluarea activităţilor Cora din România
- Fabrica de sârmă Dan Steel Group din Beclean, acum în procedură de faliment, caută investitori. Prețul de pornire este de 25,9 milioane de euro
- Raportul Revolut privind cheltuielile realizate de clientii romani in trim. I 2023
- Sondaj EY: Impactul noilor reglementări fiscale în economia națională și așteptările companiilor românești
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal obtine la ICCJ o solutie definitiva de anulare a refacerii unei inspectii fiscale invocand exclusiv argumente de procedura
- Studiu Deloitte: noua din zece organizatii au raportat cel putin un incident sau o bresa de securitate cibernetica anul trecut
- Catalin Vasile este noul Chief Sales Officer al NN Romania