ANAF: Modificari privind depunerea deconturilor de TVA

Data publicarii: 11-04-2013 | Afaceri

Persoanele impozabile (cu perioada fiscala luna), care nu depun niciun decont de taxa pentru sase luni consecutive, si persoanele impozabile (cu perioada fiscala trimestrul), care nu depun niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de catre organul fiscal competent, potrivit unui proiect de act normativ elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Noile reguli se aplica incepand cu decontul de TVA aferent lunii iulie 2012, respectiv trimestrului al III-lea al anului 2012. 

De asemenea, persoanele impozabile care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au evidentiat operatiuni realizate in cursul acestor perioade de raportare, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent. 

Anterior acestor modificari, organele fiscale anulau inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care, pe parcursul unui semestru calendaristic, nu au depus niciun decont de taxa sau care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic sau pentru doua trimestre consecutive in cursul unui semestru calendaristic, nu au evidentiat operatiuni efectuate in aceste perioade. 

Astfel, potrivit vechilor reglementari, organele fiscale verificau indeplinirea conditiilor de doua ori pe an, respectiv dupa expirarea termenelor de depunere al celui de-al 6-lea decont lunar/al 2-lea decont trimestrial din cadrul aceluiasi semestru calendaristic. In noile conditii legislative, organele fiscale urmeaza sa verifice lunar indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu perioada fiscala luna, respectiv trimestrial indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in cazul persoanelor impozabile cu perioada fiscala trimestrul. 

Intrucat procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, a fost necesara adaptarea acestei proceduri la noile prevederi legale, fapt pentru care a fost elaborat respectivul un proiect de act normativ pentru modificarea Ordinului initial. 

De asemenea, avand in vedere dispozitiile Codului Fiscal privind sistemul TVA la incasare, ANAF considera necesara completarea formularelor de decizii de inregistrare in scopuri de TVA, din oficiu, si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, cu precizari privind inscrierea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, respectiv radierea din acest registru. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG