ANAF: Modificari privind depunerea deconturilor de TVA
Data publicarii: 11-04-2013 | Afaceri
Persoanele impozabile (cu perioada fiscala luna), care nu depun niciun decont de taxa pentru sase luni consecutive, si persoanele impozabile (cu perioada fiscala trimestrul), care nu depun niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de catre organul fiscal competent, potrivit unui proiect de act normativ elaborat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
Noile reguli se aplica incepand cu decontul de TVA aferent lunii iulie 2012, respectiv trimestrului al III-lea al anului 2012.
De asemenea, persoanele impozabile care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au evidentiat operatiuni realizate in cursul acestor perioade de raportare, se scot din evidenta persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, din oficiu, de organul fiscal competent.
Anterior acestor modificari, organele fiscale anulau inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care, pe parcursul unui semestru calendaristic, nu au depus niciun decont de taxa sau care, in deconturile depuse pentru sase luni consecutive in cursul unui semestru calendaristic sau pentru doua trimestre consecutive in cursul unui semestru calendaristic, nu au evidentiat operatiuni efectuate in aceste perioade.
Astfel, potrivit vechilor reglementari, organele fiscale verificau indeplinirea conditiilor de doua ori pe an, respectiv dupa expirarea termenelor de depunere al celui de-al 6-lea decont lunar/al 2-lea decont trimestrial din cadrul aceluiasi semestru calendaristic. In noile conditii legislative, organele fiscale urmeaza sa verifice lunar indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile cu perioada fiscala luna, respectiv trimestrial indeplinirea conditiilor pentru anularea inregistrarii in cazul persoanelor impozabile cu perioada fiscala trimestrul.
Intrucat procedura de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA este aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, a fost necesara adaptarea acestei proceduri la noile prevederi legale, fapt pentru care a fost elaborat respectivul un proiect de act normativ pentru modificarea Ordinului initial.
De asemenea, avand in vedere dispozitiile Codului Fiscal privind sistemul TVA la incasare, ANAF considera necesara completarea formularelor de decizii de inregistrare in scopuri de TVA, din oficiu, si de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, cu precizari privind inscrierea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, respectiv radierea din acest registru.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial