Antreprenorii romani au lansat o asociatie dupa modelul CIS
Data publicarii: 18-04-2013 | Afaceri
Antreprenorii romani au lansat miercuri o asociatie care sa le reprezinte interesele in relatia cu autoritatile, dupa modelul Consiliului Investitorilor Straini (CIS), sub denumirea 'Asociatia Forumul Investitorilor Autohtoni 2013'.
'Antreprenorii romani nu aveau o astfel de organizatie precum investitorii straini din Romania. In toate actele normative date in Romania in ultimii ani se vede lobby-ul CIS', a declarat, miercuri, presedintele Interagro, Ioan Niculae, unul dintre fondatorii asociatiei, la evenimentul de lansare.
La reuniunea de constituire a asociatiei participa antreprenori si manageri de firme romanesti care totalizeaza 1,2 milioane de locuri de munca, potrivit presedintelui Interagro.
In asociatie sunt reprezentate companii romanesti precum Tiriac Holding, Ana Holding, CrisTim, Pambac Bacau, Romconstruct, Romenergo, Albalact, Class, Vincon, Armax Gaz Sibiu, Paralela 45, Raureni, Sanador, Bostina & Asociatii, Banca Carpatica, Electromontaj.
Conform statutului, care va fi prezentat miercuri seara, scopul infiintarii Asociatiei il constituie reprezentarea, identificarea, promovarea si sustinerea unitara a intereselor capitalului romanesc in relatia principalele institutii ale statului si Uniunii Europene, precum si cu alte persoane fizice sau juridice in plan national si international.
Printre obiectivele principale figureaza informarea sistematica a autoritatilor despre problemele investitorilor romani si propunerea de solutii, elaborarea de propuneri legislative, crearea de parteneriate intre antreprenorii romani, promovarea comunicarii, acordarea de consultanta si consiliere, promovarea activitatilor de studii de piata, cercetari, sinteze, documentare si analiza, elaborarea de baze de date, monitorizarea presei romanesti si internationale, editarea, producerea si difuzarea de materiale despre Asociatie, facilitarea implementarii programelor UE in Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial