Frate...hai s-o facem legal!
Data publicarii: 31-10-2006
"Tinerii nu sunt subiectul impozitarii, dar obligatia de a plati impozitele si taxele la stat trebuie sa se impregneze de la varste mici", a explicat Bodu scopul campaniei, in cadrul unei conferinste de presa.
"Textul (fluturasului n.n.) nu este tehnic, academic, ci este conceput astfel incat sa fie pe intelesul elevilor si incearca sa fie cu umor, cu argou, ca sa nu-l arunce la cos dupa trei secunde", a afirmat Bodu, adaugand ca "Nu trebuie sa fim ipocriti, asa vorbesc elevii de liceu".
Fluturasul care va fi distribuit in timpul campaniei poarta titlul "S-o facem legal!" si este ilustrat cu imaginea unei pusculite porcusor pe care sta scris: Fisc. Intrebat daca aceasta imagine nu i-ar putea duce pe elevi cu gandul la ideea ca Fiscul este un porc, Bodu a replicat ca va avea raspuns pentru orice fel de intrebari.
Textul este in argou, repetand prea des expresii de genul "frate", "te oftici", este bazat", "smecher" prin care incearca sa fie persuasiv si sa demonstreze ca plata impozitelor nu e numai o obligatie si o constrangere, dar si o actiune care aduce foloase din plin: ingrijire medicala, pensii, scolarizare. Textul admite ca a da bani nu e nicidecum o placere, dar isi va arata rostul mai tarziu: "Suna nasol. Nu-ti convine. Te si oftici. Frate, dar daca - fereasca Dumnezeu - te imbolnavesti? Pai, daca dai la timp banul la fisc, nu mai platesti spitalul".
Campania nu este finantata din bani publici si are ca parteneri Imprimeria Nationala care s-a ocupat de tiparire si Ministerul Educatiei care va organiza dezbaterile in scoli si distributia materialelor. Ideea campaniei si realizarea textelor apartin unor colegi de facultate ai lui Bodu, dupa cum el insusi a declarat.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI