Pretul oualor a scazut cu 50% la producatori; pe rafturile magazinelor ouale sunt de trei ori mai scumpe
Data publicarii: 26-04-2013 | Actualitate
Pretul oualor a scazut, in medie, cu 50%, la poarta fermei, de la 0,33 lei, fara TVA, pe bucata, in ianuarie, la 0,18 lei in prezent, insa aceste reduceri nu se regasesc si la raft, unde ouale se vand cu preturi de peste trei ori mai mari, a declarat, vineri, pentru AGERPRES presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR), Ilie Van.
"Ouale se vand la poarta fermei cu 0,18 lei, fara TVA, dar ele ajung pe rafturile magazinelor cu 0,4 lei si chiar 0,7 lei pe bucata. Producatorii pierd practic de doua ori, odata ca vand mult sub pretul de cost, iar a doua oara pentru ca nu au rulaj si exista stocuri imense de oua. Facem eforturi imense sa rezistam", a precizat Ilie Van.
Acesta a spus ca singura solutie pentru a recupera din pierderi o reprezinta cresterea exporturilor de oua, care in aceasta perioada au ajuns la 10-15 milioane de oua lunar.
"Exportam in tarile arabe si africane si mai putin in tarile UE, in jur de 10-15 milioane de oua lunar, o cantitate insuficienta pentru a putea sa ne redresam. Situatia este foarte grea in sector si de aceea cerem sprijin autoritatilor sa nu mai taxeze doar producatorii pe toate partile, iar pe comercianti doar o data. Practic, producatorii nu se pot lupta cu marile retele de magazine", a spus seful UCPR, subliniind ca situatia este similara si pe piata carnii de pasare.
Consumul de oua creste cu 50% in perioada Sarbatorilor Pascale, pana la 160 de milioane de oua, fata de un consum de circa 100-110 milioane de oua intr-o perioada obisnuita.
"Consumul de oua creste in perioada premergatoare Sarbatorilor Pascale pana la 150 de milioane de oua, de la 100-110 milioane oua intr-o luna obisnuita. Pe langa oferta industriala de oua, in aceasta perioada apare si cea din gospodariile taranesti, care ia in jur de 30% din piata. Estimarile noastre arata ca in gospodariile taranesti se produc inca 400-450 de milioane de oua lunar", a mai adaugat Ilie Van.
In Romania sunt circa 150 de producatori de oua, dintre care 35 sunt de mari dimensiuni, acestia realizand 85% din productia industriala romaneasca. Productia anuala de oua se ridica la circa 1,36 de miliarde bucati.
UCPR are 100 de membri, societati avicole mari care realizeaza 75% din carnea de pasare si 80% din ouale produse in sistem industrial in Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial