Pretul oualor a scazut cu 50% la producatori; pe rafturile magazinelor ouale sunt de trei ori mai scumpe
Data publicarii: 26-04-2013 | Actualitate
Pretul oualor a scazut, in medie, cu 50%, la poarta fermei, de la 0,33 lei, fara TVA, pe bucata, in ianuarie, la 0,18 lei in prezent, insa aceste reduceri nu se regasesc si la raft, unde ouale se vand cu preturi de peste trei ori mai mari, a declarat, vineri, pentru AGERPRES presedintele Uniunii Crescatorilor de Pasari din Romania (UCPR), Ilie Van.
"Ouale se vand la poarta fermei cu 0,18 lei, fara TVA, dar ele ajung pe rafturile magazinelor cu 0,4 lei si chiar 0,7 lei pe bucata. Producatorii pierd practic de doua ori, odata ca vand mult sub pretul de cost, iar a doua oara pentru ca nu au rulaj si exista stocuri imense de oua. Facem eforturi imense sa rezistam", a precizat Ilie Van.
Acesta a spus ca singura solutie pentru a recupera din pierderi o reprezinta cresterea exporturilor de oua, care in aceasta perioada au ajuns la 10-15 milioane de oua lunar.
"Exportam in tarile arabe si africane si mai putin in tarile UE, in jur de 10-15 milioane de oua lunar, o cantitate insuficienta pentru a putea sa ne redresam. Situatia este foarte grea in sector si de aceea cerem sprijin autoritatilor sa nu mai taxeze doar producatorii pe toate partile, iar pe comercianti doar o data. Practic, producatorii nu se pot lupta cu marile retele de magazine", a spus seful UCPR, subliniind ca situatia este similara si pe piata carnii de pasare.
Consumul de oua creste cu 50% in perioada Sarbatorilor Pascale, pana la 160 de milioane de oua, fata de un consum de circa 100-110 milioane de oua intr-o perioada obisnuita.
"Consumul de oua creste in perioada premergatoare Sarbatorilor Pascale pana la 150 de milioane de oua, de la 100-110 milioane oua intr-o luna obisnuita. Pe langa oferta industriala de oua, in aceasta perioada apare si cea din gospodariile taranesti, care ia in jur de 30% din piata. Estimarile noastre arata ca in gospodariile taranesti se produc inca 400-450 de milioane de oua lunar", a mai adaugat Ilie Van.
In Romania sunt circa 150 de producatori de oua, dintre care 35 sunt de mari dimensiuni, acestia realizand 85% din productia industriala romaneasca. Productia anuala de oua se ridica la circa 1,36 de miliarde bucati.
UCPR are 100 de membri, societati avicole mari care realizeaza 75% din carnea de pasare si 80% din ouale produse in sistem industrial in Romania.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere