Consumatorul roman prefera marcile proprii, fiindca produsele au calitate similara si sunt cu 20% mai ieftine
Data publicarii: 29-04-2013 | Afaceri
Consumatorul roman s-a orientat foarte mult in actualul context economic catre marcile proprii ale magazinelor, deoarece gaseste produse si articole de calitate similara, dar cu 20% mai ieftine, a declarat, sambata, Delia Nica, director executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), la Antena 3.
"Accesul catre aceste produse mai ieftine, dar cu calitati similare fata de marcile consacrate, este inlesnit pentru populatia cu venituri medii si mici, ce reprezinta grosul clientilor nostri, fara sa excludem si varful acestor produse. (...). Clientii romani sunt din ce in ce mai atenti la calitate, si, daca se duc catre marcile proprii, se duc unde gasesc o calitate similara. Marile lanturi de magazine trateaza marcile proprii cu deosebit interes pentru ca nu isi pot compromite umbrela sub care le fac", a spus Delia Nica.
Aceasta a precizat ca scaderea TVA ar ajuta foarte mult, mai ales pe produsele alimentare, pentru ca astfel "am intra si noi in randul lumii".
"Am venit recent din Polonia, unde TVA este 5% pe produse alimentare. Trebuie sa intram si noi in randul lumii pentru ca suntem cu o cota unica de TVA foarte mare", a adaugat directorul executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania.
Producatorii de conserve sustin ca produsele marca proprie ale magazinelor pot fi mai slabe din punct de vedere calitativ, desi ar trebui sa fie identice cu produsele realizate sub marcile fabricilor, declarandu-se nemultumiti de politica marilor lanturi de magazine, care lanseaza marci proprii pentru ca in acest fel se creeaza o concurenta neloiala la raft.
"In ultima vreme tot mai multe magazine insista si dezvolta un asa zis brand propriu pe care il realizeaza in o serie de capacitati din Romania cat si din exterior. Se insista si se castiga teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului national, care duce la o concurenta neloiala intre acelasi produs branduit cu marca fabricii si brandul lantului de magazine. Un produs, de exemplu, se achizitioneaza cu 2 lei, se aplica taxele de marketing care masoara 35-50% sau chiar mai mult, se adauga adaosul magazinului si se ajunge la aproximativ 3,3 lei/unitate de produs", a declarat recent Aurel Tanase, presedintele patronatului Romconserv.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale