Consumatorul roman prefera marcile proprii, fiindca produsele au calitate similara si sunt cu 20% mai ieftine
Data publicarii: 29-04-2013 | Afaceri
Consumatorul roman s-a orientat foarte mult in actualul context economic catre marcile proprii ale magazinelor, deoarece gaseste produse si articole de calitate similara, dar cu 20% mai ieftine, a declarat, sambata, Delia Nica, director executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR), la Antena 3.
"Accesul catre aceste produse mai ieftine, dar cu calitati similare fata de marcile consacrate, este inlesnit pentru populatia cu venituri medii si mici, ce reprezinta grosul clientilor nostri, fara sa excludem si varful acestor produse. (...). Clientii romani sunt din ce in ce mai atenti la calitate, si, daca se duc catre marcile proprii, se duc unde gasesc o calitate similara. Marile lanturi de magazine trateaza marcile proprii cu deosebit interes pentru ca nu isi pot compromite umbrela sub care le fac", a spus Delia Nica.
Aceasta a precizat ca scaderea TVA ar ajuta foarte mult, mai ales pe produsele alimentare, pentru ca astfel "am intra si noi in randul lumii".
"Am venit recent din Polonia, unde TVA este 5% pe produse alimentare. Trebuie sa intram si noi in randul lumii pentru ca suntem cu o cota unica de TVA foarte mare", a adaugat directorul executiv al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania.
Producatorii de conserve sustin ca produsele marca proprie ale magazinelor pot fi mai slabe din punct de vedere calitativ, desi ar trebui sa fie identice cu produsele realizate sub marcile fabricilor, declarandu-se nemultumiti de politica marilor lanturi de magazine, care lanseaza marci proprii pentru ca in acest fel se creeaza o concurenta neloiala la raft.
"In ultima vreme tot mai multe magazine insista si dezvolta un asa zis brand propriu pe care il realizeaza in o serie de capacitati din Romania cat si din exterior. Se insista si se castiga teren pentru brandul privat, propriu, o clonare a brandului national, care duce la o concurenta neloiala intre acelasi produs branduit cu marca fabricii si brandul lantului de magazine. Un produs, de exemplu, se achizitioneaza cu 2 lei, se aplica taxele de marketing care masoara 35-50% sau chiar mai mult, se adauga adaosul magazinului si se ajunge la aproximativ 3,3 lei/unitate de produs", a declarat recent Aurel Tanase, presedintele patronatului Romconserv.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiză EY - Cristian Cârstoiu: Vehiculele electrice continuă să se îndrepte spre dominația vânzărilor
- Studiu EY: Majoritatea directorilor generali se tem că recesiunea va fi mai gravă decât criza financiară - comunicat de presă
- Schneider Electric îl numește pe Marc Garner în funcția de Senior Vice President al diviziei Secure Power în Europa
- Sondaj Storia.ro: Proprietarii si cumparatorii din Romania fac un sumar al pietei imobiliare din 2022
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă