CNA a decis interzicerea de la difuzare a spoturilor la margarina Rama
Data publicarii: 03-07-2013 | MediaConsiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de marti, interzicerea de la difuzare a doua spoturi publicitare din cadrul campaniei "Campioni la mic dejun" si a amendat cu 10.000 de lei postul Antena 1 - emisiunea "Razvan si Dani" pentru incalcarea legislatiei audiovizuale privind publicitatea.
Consiliul a analizat campania publicitara pentru margarina Rama, "Campioni la micul dejun", pentru copiii din clasele I-IV, promovata de catre Nadia Comaneci.
In perioada 20 - 21 iunie au fost difuzate doua spoturi la margarina Rama, unul difuzat pe postul Kanal D si altul pe posturile Antena 1 si Antena 3. In spoturi apare Nadia Comaneci care promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate.
In opinia CNA, spoturile incurajeaza copiii sa consume margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
La postul Antena 1, in emisiunea "Razvan si Dani" din 21 iunie, este difuzat un material marcat P in care Nadia Comaneci vorbeste despre campania Rama - "Campioni la mic dejun". Inregistrarea a fost difuzata in cadrul unei convorbiri intre Dani Otil si un medic nutritionist. In emisiune a mai fost facuta promovare la margarina Rama, prezentandu-se "beneficiile sandvisului cu grasimi sanatoase sau cu margarina tartinabila" care contine Omega 3 si Omega 6.
Membrii CNA au considerat ca Antena 1 a incercat sa faca telepromovare, insa nu a respectat legislatia audiovizuala privind publicitatea.
Consiliul a decis ca au fost incalcate articolele 120 alin. (2) din Codul Audiovizual care stipuleaza - 'nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda' si alin. (3) - 'In publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare'.
De asemenea, CNA a mai stabilit ca a fost incalcat si articolul 27 din Legea Audiovizualului care spune ca - (1) 'Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări