CNA a decis interzicerea de la difuzare a spoturilor la margarina Rama
Data publicarii: 03-07-2013 | MediaConsiliul National al Audiovizualului (CNA) a decis, in sedinta de marti, interzicerea de la difuzare a doua spoturi publicitare din cadrul campaniei "Campioni la mic dejun" si a amendat cu 10.000 de lei postul Antena 1 - emisiunea "Razvan si Dani" pentru incalcarea legislatiei audiovizuale privind publicitatea.
Consiliul a analizat campania publicitara pentru margarina Rama, "Campioni la micul dejun", pentru copiii din clasele I-IV, promovata de catre Nadia Comaneci.
In perioada 20 - 21 iunie au fost difuzate doua spoturi la margarina Rama, unul difuzat pe postul Kanal D si altul pe posturile Antena 1 si Antena 3. In spoturi apare Nadia Comaneci care promoveaza importanta micului dejun si a unei alimentatii sanatoase si echilibrate.
In opinia CNA, spoturile incurajeaza copiii sa consume margarina, care nu este un produs sanatos atunci cand este consumat in cantitati mari.
La postul Antena 1, in emisiunea "Razvan si Dani" din 21 iunie, este difuzat un material marcat P in care Nadia Comaneci vorbeste despre campania Rama - "Campioni la mic dejun". Inregistrarea a fost difuzata in cadrul unei convorbiri intre Dani Otil si un medic nutritionist. In emisiune a mai fost facuta promovare la margarina Rama, prezentandu-se "beneficiile sandvisului cu grasimi sanatoase sau cu margarina tartinabila" care contine Omega 3 si Omega 6.
Membrii CNA au considerat ca Antena 1 a incercat sa faca telepromovare, insa nu a respectat legislatia audiovizuala privind publicitatea.
Consiliul a decis ca au fost incalcate articolele 120 alin. (2) din Codul Audiovizual care stipuleaza - 'nu se vor atribui alimentelor proprietati pe care acestea nu le poseda' si alin. (3) - 'In publicitatea pentru alimente adresata minorilor este interzisa folosirea celebritatilor, personalitatilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresata minorilor este definita in conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Roman pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresata copiilor referitoare la produse alimentare'.
De asemenea, CNA a mai stabilit ca a fost incalcat si articolul 27 din Legea Audiovizualului care spune ca - (1) 'Publicitatea televizata si teleshoppingul trebuie sa fie usor de identificat si trebuie sa fie separate de continutul editorial. Fara a aduce atingere utilizarii de noi tehnici publicitare, se asigura o separare prin mijloace optice si/sau acustice si/sau spatiale intre publicitatea televizata, teleshopping si, respectiv, celelalte parti ale programelor'.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online