Ministrul Transporturilor vrea sa inlocuiasca Magistrala 6 de metrou cu un proiect suprateran
Data publicarii: 04-07-2013 | TurismMinistrul Transporturilor, Relu Fenechiu, vrea sa inlocuiasca Magistrala 6 de metrou cu un proiect suprateran, deoarece costurile estimate pentru realizarea legaturii intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, de 1,2 miliarde de euro, i se par "uriase", iar numarul maxim de pasageri potentiali mult prea mic.
Potrivit acestuia, proiectul suprateran ar putea fi de zece ori mai ieftin si mult mai eficient.
"1,2 miliarde de euro cat este estimarea pentru aceasta Magistrala 6, intre Aeroportul Otopeni si Gara de Nord, mi se pare o suma uriasa si nu cred ca vom avea vreodata pasageri pentru ca aceasta linie sa fie eficienta. Daca aceasta magistrala nu va face decat legatura intre Aeroportul Otopeni si Gara de Nord, vreau sa va ganditi ca nivelul maxim de pasageri pe care il poate avea este reprezentat de nivelul maxim de pasageri al aeroportului. Daca faceti o comparatie cu nivelul de pasageri pe care il are pe un tronson similar Metrorex, veti vedea ca este de vreo 100 de ori mai mare", a explicat, miercuri, Relu Fenechiu, intr-o conferinta de presa.
Desi situatia este ''usor delicata", intrucat exista un contract cu japonezii, seful de la Transporturi a spus ca vrea sa propuna Executivului inlocuirea Magistralei 6 cu un proiect suprateran.
"Vreau sa propun Guvernului sa inlocuim acest proiect cu unul suprateran, pentru ca avem infrastructura feroviara pana aproape de Aeroportul Otopeni si am putea prelungi aceasta infrastructura si, eventual, sa o introducem in subteran in zona aeroportului si sa avem o legatura de 10 ori mai ieftina si care sa parcurga aceasta distanta intr-un timp similar", a precizat el.
Seful de la Transporturi a subliniat ca ideea noului proiect este a sa, nefiind inca discutata cu premierul Victor Ponta si nici cu alti membri ai Guvernului.
"Este doar o idee a mea, nu am discutat-o inca in amanunt nici cu premierul, nici cu ceilalti. O sa vedem daca ea este fezabila", a conchis Relu Fenechiu.
In ceea ce priveste Magistrala 5 de metrou, oficialul de la Transporturi a reamintit ca s-a obtinut aprobarea Comisiei Europene pentru finantarea lucrarilor din fonduri europene.
"Am reusit performanta finantarii infrastructurii pentru metroul bucurestean din fonduri europene. Din acest motiv, suntem in discutii cu companiile care lucreaza pe intreaga Magistrala 5 - Astaldi si Max Boegl - pentru a vedea daca dumnealor considera ca pot sa continue aceste contracte dupa normele si exigentele CE. Dupa cum stiti, Comisia Europeana ne cere contracte clare, fara ordine de variatii mari, lucrari de calitate si executate in timp. Daca isi vor asuma aceste lucruri cele doua companii, cu siguranta, in cel mai scurt timp, vom demara activitatea pe bani europeni. Daca nu, nu", a conchis ministrul Relu Fenechiu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice