Piata tichetelor de vacanta are in prezent o valoare de 1,3 milioane de euro
Data publicarii: 05-07-2013 | TurismPiata tichetelor de vacanta are, in prezent, o valoare de 1,3 milioane de euro, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, Jean Istasse, director general al companiei Sodexo Solutii pentru Motivare.
,,Estimam ca piata tichetelor de vacanta are in prezent o valoare de 1,3 milioane de euro si ca Sodexo este lider pe aceasta piata cu o cota de aproximativ 55%. Angajatii incadrati cu un contract de munca pot beneficia de prima de vacanta in tichete de vacanta, in valoare totala de pana la 4.800 de lei, pe parcursul unui an, valoarea maxima deductibila stabilita prin lege. Analizele realizate de Sodexo arata ca valoarea medie a primei de vacanta acordata in tichete de vacanta este de 1.000 de lei/angajat", a precizat Jean Istasse.
Piata tichetelor de vacanta are patru mari competitori - Sodexo , Edenred, Cheque Dejeuner si Ascendi.
"Grija pentru angajati reprezinta in alte tari din Europa o normalitate, deoarece angajatorii au constientizat faptul ca angajatii sunt cea mai pretioasa resursa. Angajatii odihniti sunt mai performanti, lucru demonstrat de toate studiile realizate in domeniul sanatatii si protectiei muncii, care arata legatura dintre lipsa odihnei si a vacantei cu incidenta unor boli cauzate de stres. Romania a inceput sa dezvolte politici de protectie a angajatilor, in special aduse pe piata locala de catre marile companii. Din experienta Sodexo, in domeniul beneficiilor pentru angajati, in timp, si companiile mai mici incep sa adopte si sa implementeze bunele practici ale companiilor mari, deoarece incep sa constientizeze importanta performantei angajatilor pentru business, in intregul sau', a spus Jean Istasse.
In topul regiunilor de unde provin cei mai multi salariati care primesc tichete de vacanta se afla Regiunea Sud si Regiunea Nord Vest.
"In Romania, din pacate, inca exista multi angajati care nu folosesc concediul pentru a pleca undeva in vacanta, iar tichetele au tocmai acest rol, vin sa incurajeze petrecerea concediului in destinatii locale de vacanta', ne-a mai spus Jean Istasse.
Turismul urban a reprezentat principala optiune a angajatilor care au primit tichete de vacanta, concentrand 23% din cerere in ultimele 12 luni, conform unui studiu al companiei Sodexo Solutii pentru Motivare.
Pe locurile urmatoare in topul destinatiilor se situeaza Valea Prahovei si Brasov (21%), statiunile balneare (19%), statiunile de pe litoral (17%) si Bucuresti (10%). Alte destinatii turistice preferate de beneficiarii de tichete de vacanta au fost manastirile, orasul Sibiu, zonele Maramures si Delta Dunarii.
Industria chimica si metalurgica, distributia si serviciile sunt principalele domenii de activitate ai caror angajati beneficiaza de tichete de vacanta, conform studiului Sodexo.
"Sodexo este o companie cu un specific deosebit: toate serviciile pe care le ofera prin cele trei divizii ale sale - Benefits & Rewards Services, On-site Services, Personal & Home Services - conduc la imbunatatirea vietii persoanelor care le primesc. Iar dimensiunea la care Sodexo ofera servicii pentru imbunatatirea calitatii vietii este impresionanta astazi: 80 de tari reprezentand peste 80% din populatia globului, peste 34.000 de locatii administrate si peste 50 de milioane de clienti si consumatori care beneficiaza zilnic de serviciile companiei in toate domeniile de activitate - afaceri, servicii publice, spitale, scoli, zone izolate din intreaga lume', a mai spus Jean Istasse.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări