CNA a amendat cu cate 10.000 lei posturile Nasul TV si Etno TV
Data publicarii: 18-07-2013 | MediaCNA a decis joi amendarea cu 10.000 lei a postului Nasul TV pentru difuzarea emisiunii "Istoria Medicinei", difuzate pe 3 si 25 mai, in urma unor reclamatii care vizau promovarea tratamentelor naturiste in defavoarea celui alopat, dar si postul Etno TV pentru publicitate mascata.
Reprezentantul postului Nasul TV a admis ca au fost mici incalcari ale legii, promitand intrarea in legalitate.
"Este pentru prima oara cand suntem convocati pentru acest subiect. E o emisiune care se difuzeaza saptamanal si promoveaza produsele naturiste", a spus reprezentantul Nasul TV.
Membrii CNA au sustinut in unanimitate sanctionarea emisiunii de la postul Nasul TV pentru ca a incalcat prevederile legii si codului audiovizual, stabilind ca a fost inregistrata publicitate mascata si au fost incalcate din codul audiovizual art. 101 si 128 lit d.
CNA a cerut atentie in difuzarea acestor tipuri de emisiuni care promoveaza produsele naturiste, luand in calcul si necesitatea unor verificari la radiodifuzorii locali pe aceasta tema.
De asemenea, Consiliul a luat in discutie si postul Etno TV pentru emisiunea "Sanatatea inainte de toate", transmisa pe data de 23 mai, in baza unei reclamatii din 24 mai, caruia i-a aplicat o amenda de 10.000 lei pentru publicitate mascata la produsul naturist Celadrin.
In acest context, al difuzarii emisiunilor despre tratamentelor naturiste, Laura Georgescu, presedintele CNA, a anuntat ca in luna august va avea discutii cu specialistii din cadrul Ministerului Agriculturii pentru a se elabora un cod de buna practica si un ghid de comunicare comerciala pentru suplimentele alimentare, astfel incat sa se cunoasca ce produse se pot promova si care nu.
Alexandru Jucan, membru al CNA, a propus la randul sau o intalnire cu Colegiul medicilor pentru a avea "o concluzie clara pe marginea suplimentelor alimentare si a se amenda codul audiovizualului".
"Cred ca putem stabili norme care sa spuna ce este supliment alimentar ce poate fi promovat", a punctat Jucan.
Emisiunea de teleshopping de la Taraf TV din 23 mai a fost si ea luata in dezbatere pentru publicitatea altor doua produse cu efecte vindecatoare Zeolit si Biostem. Ele apar ca sunt avizate de Institutul National de Cercetare si Dezvoltare de Bioresurse Alimentare subordonat Ministerului Agriculturii, dar ca nu au efecte vindecatoare. Legal, aceste produse au mentiuni pe eticheta de autorizare ca nu pot preveni, trata sau vindeca boli, lucru care a fost mentionat insa in timpul emisiunii.
Membrii CNA au fost de acord ca s-a comis o comunicare inselatoare si au votat in unanimitate sanctionarea postului tot cu 10.000 lei.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online