Eficienta in turism
Data publicarii: 06-11-2013 | TurismConform rezultatelor obtinute de redactia TravelTech News in randul companiilor de turism din Romania, agentiile folosesc in medie 3,42 sisteme de rezervari pentru vanzarea produselor de turism extern. Avand in vedere ca in Romania pentru destinatia Antalia de exemplu, exista cel putin 8 turoperatori care au propriile sisteme de rezervari, clientul nu poate avea certitudinea ca agentii ii ofera varianta de excursie la cel mai bun raport locatie-calitate-pret, daca acestia nu au acces la toata gama de produse turistice disponibile pe piata.
TraveltechNews a realizat un sondaj de opinie in luna iulie referitor la activitatea turistica din Romania, chestionand 517 agentii de travel, pentru a afla, printre altele, de cate sisteme de rezervari se folosesc acestea si care este durata medie de cautare a unei oferte de vacante.
In privinta turismului intern situatia este cu atat mai grava cu cat agentii de turism folosesc in medie 1,95 sisteme de rezervari si multi dintre ei contacteaza direct hotelurile, prin fax, email sau telefon. Inca se mai lucreaza ca pe vremuri, fara utilizarea tehnologiei din epoca vitezei. In domeniul turistic exista motoare avansate de gestiune sau cautare, ce pot include toate variantele posibile de pachete. Folosind astfel de solutii tehnice, agentii de travel nu doar ar economisi timp, devenind astfel mai eficienti, insa ar putea oferi clientilor variante mai numeroase si mai diverse de sejururi.
Timpul alocat de catre agentii de travel cautarii de oferte intr-un sistem de rezervari este in medie de 18,28 minute, ceea ce inseamna ca durata medie de gasire a unei astfel de oferte este de aproape o ora (3,42*18,28), ceea ce duce la un numar redus de clienti pe care ii pot servi, scazand astfel productivitatea ori randamentul, mai ales in perioadele de varf.
Situatia nu este mai evoluata nici in privinta rezervarilor efectuate de clienti prin intermediul internetului, intrucat mai putin de 80 de agentii de travel din Romania, aprox 3% dintr-un total de aproape 3000 de agentii, folosesc solutii integrate de distributie a produselor turistice de la mai multi turoperatori, iar acestia, in general, isi vand doar propriile produse pe site. In aceasta situatie clientii sunt, in majoritate, nevoiti sa ajunga in agentie pentru a finaliza o achizitie de pachet turistic, fara a avea posibilitatea de a realiza acest lucru online.
In aceste conditii, supravietuirea agentiilor ce nu investesc in tehnologie este pusa in pericol in fata marilor colosi ai turismului international, care se bazeaza in exclusivitate pe solutii tehnice moderne si pentru care profitabilitatea este bugetata pe termen lung.
TravelTechNews este un portal de stiri din industria turismului, care se adreseaza in principal specialistilor in domeniu, dar nu numai. Lansat in anul 2012, Travel Tech News ofera informatii din vasta lume a turismului, incepand de la aviatie, bus, tren, hoteluri, turoperatori, pana la sisteme de rezervari sau tehnologie on-line si offline.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Focus pe Ferentari
- Analiza EY: Evoluția pieței de fuziuni și achiziții din România în primele nouă luni din 2023
- EY România: Aplicarea beneficiilor fiscale ar contribui major la optimizarea fluxurilor financiare și la consolidarea fiscală a afacerilor din România
- Black Friday crește cu 20% numărul de joburi disponibile în piață
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor