Eficienta in turism
Data publicarii: 06-11-2013 | TurismConform rezultatelor obtinute de redactia TravelTech News in randul companiilor de turism din Romania, agentiile folosesc in medie 3,42 sisteme de rezervari pentru vanzarea produselor de turism extern. Avand in vedere ca in Romania pentru destinatia Antalia de exemplu, exista cel putin 8 turoperatori care au propriile sisteme de rezervari, clientul nu poate avea certitudinea ca agentii ii ofera varianta de excursie la cel mai bun raport locatie-calitate-pret, daca acestia nu au acces la toata gama de produse turistice disponibile pe piata.
TraveltechNews a realizat un sondaj de opinie in luna iulie referitor la activitatea turistica din Romania, chestionand 517 agentii de travel, pentru a afla, printre altele, de cate sisteme de rezervari se folosesc acestea si care este durata medie de cautare a unei oferte de vacante.
In privinta turismului intern situatia este cu atat mai grava cu cat agentii de turism folosesc in medie 1,95 sisteme de rezervari si multi dintre ei contacteaza direct hotelurile, prin fax, email sau telefon. Inca se mai lucreaza ca pe vremuri, fara utilizarea tehnologiei din epoca vitezei. In domeniul turistic exista motoare avansate de gestiune sau cautare, ce pot include toate variantele posibile de pachete. Folosind astfel de solutii tehnice, agentii de travel nu doar ar economisi timp, devenind astfel mai eficienti, insa ar putea oferi clientilor variante mai numeroase si mai diverse de sejururi.
Timpul alocat de catre agentii de travel cautarii de oferte intr-un sistem de rezervari este in medie de 18,28 minute, ceea ce inseamna ca durata medie de gasire a unei astfel de oferte este de aproape o ora (3,42*18,28), ceea ce duce la un numar redus de clienti pe care ii pot servi, scazand astfel productivitatea ori randamentul, mai ales in perioadele de varf.
Situatia nu este mai evoluata nici in privinta rezervarilor efectuate de clienti prin intermediul internetului, intrucat mai putin de 80 de agentii de travel din Romania, aprox 3% dintr-un total de aproape 3000 de agentii, folosesc solutii integrate de distributie a produselor turistice de la mai multi turoperatori, iar acestia, in general, isi vand doar propriile produse pe site. In aceasta situatie clientii sunt, in majoritate, nevoiti sa ajunga in agentie pentru a finaliza o achizitie de pachet turistic, fara a avea posibilitatea de a realiza acest lucru online.
In aceste conditii, supravietuirea agentiilor ce nu investesc in tehnologie este pusa in pericol in fata marilor colosi ai turismului international, care se bazeaza in exclusivitate pe solutii tehnice moderne si pentru care profitabilitatea este bugetata pe termen lung.
TravelTechNews este un portal de stiri din industria turismului, care se adreseaza in principal specialistilor in domeniu, dar nu numai. Lansat in anul 2012, Travel Tech News ofera informatii din vasta lume a turismului, incepand de la aviatie, bus, tren, hoteluri, turoperatori, pana la sisteme de rezervari sau tehnologie on-line si offline.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza