La nivel global, unul din cinci tineri doreste sa preia afacerea familiei

Data publicarii: 14-10-2015 | Afaceri

Doar unul din cinci tineri ai caror parinti au o afacere de familie este deschis la posibilitatea de a le prelua afacerea, la nivel global, iar dintre acestia doar 3,5% intentioneaza sa preia afacerea imediat dupa terminarea studiilor, conform unui studiu realizat de EY si Universitatea St. Gallen.

Potrivit studiului remis, luni, AGERPRES, 'dorinta de a prelua afacerea creste usor la cinci ani dupa absolvire', cand 4,9% dintre respondenti afirma ca intentioneaza sa preia afacerea familiei.
Peste 750 de universitati din 34 de tari au fost implicate in derularea studiului "Coming home or breaking free?', completandu-se in total peste 109.000 de chestionare.

'Conform raspunsurilor inregistrate in cadrul Barometrului, 69% dintre liderii care conduc afaceri de familie in Romania, cu vanzari de peste 1 milion euro, considera ca tinerii membri ai familiei trebuie sa lucreze intre 3-5 ani in afara businessului, inainte de a se alatura acestuia. Acest rezultat indica, pe de o parte, dorinta antreprenorilor ca urmatoarea generatie sa acumuleze experienta relevanta in afara business-ului de familie inainte de a se dedica acestuia, dar poate fi si o confirmare a interesului scazut al tinerilor de a succede la conducerea afacerii de familie imediat dupa finalizarea studiilor', a declarat Alexandru Lupea, Partener si Strategic Growth Markets Leader, EY Romania.

La randul sau, Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania sustine ca 'una din doua afaceri de familie reuseste sa faca tranzitia la a doua generatie de lideri si doar una din cinci reuseste tranzitia la a treia generatie'.
'De multe ori succesiunea esueaza nu din cauza lipsei de potential a business-ului, ci din cauza lipsei de comunicare in familie si a pregatirii insuficiente a succesorilor. De asemenea, pe masura ce familiile se dezvolta si interesele membrilor lor se diversifica, scopurile potentialilor urmasi nu mai coincid cu cele ale fondatorilor. Provocarea pentru liderii actuali ai afacerilor de familie este sa canalizeze motivatia si interesele membrilor familiei spre cresterea businessului, in acelasi timp oferindu-le experientele necesare atat in cadrul ei, cat si in afara afacerii pentru a-i pregati pentru succesiune', a adaugat Bogdan Ion.

Potrivit studiului, imediat dupa absolvire, 'tinerii se vad mai degraba lucrand in cadrul unei firme medii sau mari'. Astfel, 23% dintre respondentii studiului EY isi doresc sa lucreze intr-o firma cu peste 250 de angajati, 20% planifica sa se angajeze intr-o afacere de dimensiuni medii, in timp ce 17% intentioneaza sa lucreze intr-o firma mica.

La cinci ani de la terminarea studiilor, proportia celor care isi doresc sa creeze propria afacere creste de la 7% la 35%, ceea ce indica faptul ca nu lipsa spiritului antreprenorial este cea care impiedica tanara generatie sa se alature afacerii parintilor.

Conform studiului, respondentii din Mexic, Belgia si Slovenia isi doresc cel mai mult sa se alature afacerii familiei la cinci ani de la incheierea studiilor, in vreme ce respondentii din Statele Unite, Israel si Danemarca isi doresc cel mai putin sa calce pe urmele parintilor lor.

Peste 750 de universitati au fost implicate in derularea studiului si au fost completate peste 109.000 chestionare. Studiul EY se bazeaza pe raspunsuri primite din partea a 34.113 studenti (31,3%) care fac parte din familii antreprenoriale, unul sau ambii parinti deruleaza o afacere proprie.

AGERPRES
Ultimele stiri pe BankNews.ro: