Abateri grave in respectarea proiectului de executie pentru Autostrada Orastie-Sibiu; sectiunea km 60+600 va fi demolata si refacuta
Data publicarii: 14-10-2015 | ActualitateDirectia de Calitate din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a constatat abateri grave in ceea ce priveste respectarea proiectului de executie aprobat pentru Autostrada Orastie - Sibiu si dispune demolarea si refacerea sectiunii km 60 + 600 al Lotului 3.
De asemenea, specialistii CNADNR confirma calitatea necorespunzatoare a pamantului de fundare.
"In urma masuratorilor de capacitate portanta realizate de catre CESTRIN in data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal - n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optima de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacitatii portante, deci terenul de fundare nu este corespunzator", se mentioneaza intr-un raport al Directiei, obtinut de AGERPRES.
In document se atrage atentia asupra faptului ca masuratorile au fost realizate in zona in care in data de 22.09.2015 s-a realizat extraescavatia si unde s-a observat prezenta unui strat de peste 6 metri de argila contractila.
Conform sursei citate, constructorul avea obligatia pregatirii corespunzatoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianti hidraulici, acest lucru neregasindu-se in straturile decopertate.
"In urma analizelor de laborator transmise de catre DRDP Cluj pe materialele prelevate in data de 23.09.2015 din sectiunea de la km 60+600, in curs de demolare, se reconfirma neconformitatile identificate de laboratorul DRDP Brasov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatra sparta, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regaseste piatra sparta sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastiera utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, in afara sortului)", se mai spune in raport.
Concluziile documentului releva abateri grave in ceea ce priveste respectarea proiectului de executie aprobat, lipsa saltelei din piatra sparta sort 40 - 63 milimetri si neevidentierea stratului de argila in documentele privind receptia terenului de fundare.
In acest context, specialistii CNADNR solicita extinderea investigatiilor din corpul autostrazii pe o lungime corespunzatoare, in stanga si in dreapta zonei de la km 60+600 pana la eliminarea din fundatie a argilei contractile si realizarea corpului autostrazii pe o fundatie sanatoasa.
"Firma de consultanta CONSITRANS ar fi trebuit sa atraga atentia constructorului Impregilo asupra terenului de fundatie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate si sa nu permita asternerea saltelei de piatra pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate - n. r.)", se mai arata in documentul Directiei Calitate a CNADNR.
In data de 3 septembrie, CNADNR a anuntat inchiderea circulatiei rutiere pe Autostrada A1 Orastie - Sibiu incepand din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, intre Nod rutier Saliste (km 270+020) - Nod rutier Cunta (km 292+455), in vederea remedierii degradarilor constatate la km 275+650 al autostrazii.
Potrivit companiei, lucrarile de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc si pe cheltuiala acestuia in conditiile in care aceste defectiuni au fost determinate de executia necorespunzatoare a lucrarilor de catre antreprenor si nu de alunecarile de teren.
'In cadrul programului de remediere inaintat de catre Antreprenor se regasesc toate defectele din Santier. Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de catre Antreprenor, necesita perioada cea mai indelungata pentru realizarea tuturor lucrarilor de remediere. In acest interval de timp sunt programate a se remedia si toate celelalte defecte din santier. In ceea ce priveste zona km 59+800 atat Antreprenorul cat si Beneficiarul realizeaza expertizarea acesteia. Din analiza zonei rezulta ca defectiunea este cauzata de executia necorespunzatoare si nu de alunecari de teren. Ceea ce este vizibil in santier reprezinta o tasare structurala a structurii rutiere. In ceea ce priveste zona km 61+400, din activitatea de monitorizare intreprinsa de catre Antreprenor nu s-au inregistrat noi alunecari de teren. In ceea ce priveste zona km 64+200, defectul se refera la un ebulment in banda de urgenta pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice si remediere conform programului de lucrari inaintat de catre acesta'', se precizeaza in comunicatul CNADNR din 3 septembrie.
Si ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat, pe 15 septembrie, la dezbaterea din plenul Senatului a motiunii simple a PNL, intitulata "Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicaieri", ca raportul tehnic preliminar realizat de experti tehnici independenti semnaleaza ca, in anumite zone, degradarile de pe tronsonul trei al autostrazii Sibiu-Orastie sunt cauzate de natura argiloasa si consistenta redusa a terenului, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare.
Constructorul Autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3 este firma italiana Salini Impregilo.
AGERPRES
De asemenea, specialistii CNADNR confirma calitatea necorespunzatoare a pamantului de fundare.
"In urma masuratorilor de capacitate portanta realizate de catre CESTRIN in data de 23.09.2015 cu echipamentul PRIMA 100, au rezultat valori de 16MPa (megapascal - n. r.), 25MPa, 56MPa, sub valoarea optima de 80MPa, ceea ce conduce la lipsa capacitatii portante, deci terenul de fundare nu este corespunzator", se mentioneaza intr-un raport al Directiei, obtinut de AGERPRES.
In document se atrage atentia asupra faptului ca masuratorile au fost realizate in zona in care in data de 22.09.2015 s-a realizat extraescavatia si unde s-a observat prezenta unui strat de peste 6 metri de argila contractila.
Conform sursei citate, constructorul avea obligatia pregatirii corespunzatoare a terenului de fundare, prin procedee de stabilizare cu lianti hidraulici, acest lucru neregasindu-se in straturile decopertate.
"In urma analizelor de laborator transmise de catre DRDP Cluj pe materialele prelevate in data de 23.09.2015 din sectiunea de la km 60+600, in curs de demolare, se reconfirma neconformitatile identificate de laboratorul DRDP Brasov privind: neconformitatea materialului utilizat la realizarea saltelelor din piatra sparta, unde din rezultatele transmise efectiv nu se regaseste piatra sparta sort 40-63 mm, agregatele neconforme de balastiera utilizate pentru saltelele din balast sort 0-63 mm (peste 18% agregate mai mari, in afara sortului)", se mai spune in raport.
Concluziile documentului releva abateri grave in ceea ce priveste respectarea proiectului de executie aprobat, lipsa saltelei din piatra sparta sort 40 - 63 milimetri si neevidentierea stratului de argila in documentele privind receptia terenului de fundare.
In acest context, specialistii CNADNR solicita extinderea investigatiilor din corpul autostrazii pe o lungime corespunzatoare, in stanga si in dreapta zonei de la km 60+600 pana la eliminarea din fundatie a argilei contractile si realizarea corpului autostrazii pe o fundatie sanatoasa.
"Firma de consultanta CONSITRANS ar fi trebuit sa atraga atentia constructorului Impregilo asupra terenului de fundatie prin fazele determinante, prin studiile geotehnice analizate si sa nu permita asternerea saltelei de piatra pe care a emis RNC (Raport de Neconformitate - n. r.)", se mai arata in documentul Directiei Calitate a CNADNR.
In data de 3 septembrie, CNADNR a anuntat inchiderea circulatiei rutiere pe Autostrada A1 Orastie - Sibiu incepand din 7 septembrie, la 10 luni de la inaugurarea acesteia, intre Nod rutier Saliste (km 270+020) - Nod rutier Cunta (km 292+455), in vederea remedierii degradarilor constatate la km 275+650 al autostrazii.
Potrivit companiei, lucrarile de remediere vor fi realizate de constructor pe propriul risc si pe cheltuiala acestuia in conditiile in care aceste defectiuni au fost determinate de executia necorespunzatoare a lucrarilor de catre antreprenor si nu de alunecarile de teren.
'In cadrul programului de remediere inaintat de catre Antreprenor se regasesc toate defectele din Santier. Defectul de la km 60+600, conform programului elaborat de catre Antreprenor, necesita perioada cea mai indelungata pentru realizarea tuturor lucrarilor de remediere. In acest interval de timp sunt programate a se remedia si toate celelalte defecte din santier. In ceea ce priveste zona km 59+800 atat Antreprenorul cat si Beneficiarul realizeaza expertizarea acesteia. Din analiza zonei rezulta ca defectiunea este cauzata de executia necorespunzatoare si nu de alunecari de teren. Ceea ce este vizibil in santier reprezinta o tasare structurala a structurii rutiere. In ceea ce priveste zona km 61+400, din activitatea de monitorizare intreprinsa de catre Antreprenor nu s-au inregistrat noi alunecari de teren. In ceea ce priveste zona km 64+200, defectul se refera la un ebulment in banda de urgenta pentru care Antreprenorul a notificat realizarea unei expertize tehnice si remediere conform programului de lucrari inaintat de catre acesta'', se precizeaza in comunicatul CNADNR din 3 septembrie.
Si ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a declarat, pe 15 septembrie, la dezbaterea din plenul Senatului a motiunii simple a PNL, intitulata "Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicaieri", ca raportul tehnic preliminar realizat de experti tehnici independenti semnaleaza ca, in anumite zone, degradarile de pe tronsonul trei al autostrazii Sibiu-Orastie sunt cauzate de natura argiloasa si consistenta redusa a terenului, respectiv capacitatea portanta a terenului de fundare.
Constructorul Autostrazii Orastie - Sibiu Lot 3 este firma italiana Salini Impregilo.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: rezultate financiare pe primele 3 luni ale anului
- Revenire exploziva in HoReCa: peste 11.000 de joburi noi de la ridicarea restrictiilor
- Comunicat: ING Bank a acordat un credit de 8,5 milioane euro grupului Promateris
- Deloitte si Reff & Asociatii au asistat Knauf Insulation in preluarea fabricii de vata minerala de sticla Gecsat
- EY România: Declarația Unică 2022. Ce ar trebui să știe contribuabilii, mai ales cei care găzduiesc refugiați - punct de vedere
- eJobs: 1 din 2 angajați din Inginerie câștigă peste 4.000 de lei net
- Studiu EY: 43% dintre angajați dispuși să renunțe la locul actual de muncă pentru un salariu mai mare, condiții mai bune și flexibilitate
- Schneider Electric rămâne concentrat pe transformările din domeniul sustenabilității, în primul trimestru al anului 2022
- Declaratie de presa NN Pensii
- Compania de car-sharing electric SPARK a contribuit la o reducere de 7.300 de tone de emisii nocive
- Analiză PwC: Transformările prin care trec companiile de servicii financiare și valul de active în dificultate anunță creșterea activității M&A în acest sector, inclusiv în România
- AVBS Credit: Peste 40% din creditele ipotecare acordate de bănci vor fi intermediate de brokerii de credite, până la finalul anului
- Cushman & Wakefield Echinox: Valoarea cumulată a activelor evaluate în 2021 a crescut cu 40%, pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari
- Stiti bancul cu “ce face romanul cand ramane fara bani? Schimba 100 de Euro”. Ei bine… nu e banc
- Genesis Property incepe transformarea Novo Park in YUNITY Park, un campus pentru stilul de lucru si de viata al viitorului