ANCOM:Furnizorii de servicii de telecomunicatii, obligati sa publice pe site-urile proprii informatii despre incetarea contractului si conditiile de modificare
Data publicarii: 15-10-2015 | ActualitateFurnizorii de servicii de telefonie, internet si televiziune de pe piata din Romania sunt obligati sa publice pe paginile proprii de Internet toate informatiile legate de incetarea contractului sau conditiile de modificare a acestuia, precizeaza, miercuri, intr-un comunicat de presa, Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii /ANCOM/.
In plus, alaturi de datele privind conditiile de modificare, cesiune sau incetare a contractului, furnizorii de servicii de telecomunicatii trebuie sa publice si demersurile pe care utilizatorii trebuie sa le faca pentru a obtine incetarea sau modificarea contractului.
Astfel, operatorii trebuie sa indice, dupa caz, adresa de e-mail, adresa postala sau numarul de telefon/fax la care utilizatorii pot transmite cererea de reziliere a contractului, iar daca se solicita completarea unor formulare/cereri-tip puse la dispozitie de catre furnizor, trebuie sa se indice si modalitatile prin care utilizatorii pot intra in posesia acestora.
'Operatorii mai au obligatia de a face cunoscute, pe site-urile proprii, penalitatile aplicabile in cazul incetarii anticipate a contractului, daca astfel de penalitati sunt percepute. ANCOM ii sfatuieste pe utilizatori sa solicite in scris incetarea contractului, de exemplu, prin depunerea unei astfel de cereri in magazinele furnizorilor sau prin e-mail, in masura in care furnizorul le ofera o astfel de posibilitate, intrucat pot exista situatii in care utilizatorii trebuie sa faca dovada transmiterii unei astfel de solicitari', se arata in comunicatul autoritatii de reglementare.
In ceea ce priveste modificarea unui contract, aceasta se poate face la cererea utilizatorului, in conditiile prevazute in contract sau pe baza negocierii directe cu furnizorul, sau la initiativa furnizorului. Desi in anumite situatii, furnizorul are dreptul sa schimbe anumite clauze din contract, acesta are obligatia sa-si informeze abonatii despre intinderea si continutul modificarilor, prin intermediul unei notificari, cu cel putin 30 de zile inainte de producerea acestora.
'In acest interval, daca nu sunt de acord cu modificarile, abonatii pot renunta la contract fara a plati despagubiri. Furnizorul poate sa transmita notificarea prin scrisoare, e-mail, SMS, fax sau prin intermediul contului de client al abonatului de pe site-ul furnizorului, caz in care va fi insotita de un SMS si/sau e-mail de avertizare cu privire la transmiterea notificarii. Indiferent de modul in care operatorul transmite notificarea, acesta trebuie sa asigure transmiterea integrala a textului notificarii, fara a face trimitere la alte surse de informare. De asemenea, notificarea trebuie sa fie separata de orice material publicitar', mentioneaza ANCOM.
Furnizorii sunt obligati sa mai publice, pe site-ul propriu, si conditiile de furnizare a serviciilor, contractul-cadru si termenii si conditiile aplicabile in cazul cartelelor preplatite, procedurile de masurare si gestionare a traficului si politica de utilizare a serviciilor, aria de furnizare a serviciilor, precum si procedura privind solutionarea reclamatiilor care vin din partea utilizatorilor.
Sectiunea InfoCentru din pagina de internet ANCOM pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate