Dorinta romanilor de a cheltui ramane la un nivel scazut; veniturile sunt suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi (studiu)
Data publicarii: 15-10-2015 | DiverseDorinta romanilor de a cheltui ramane la un nivel scazut, iar veniturile sunt, de regula, suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi, potrivit studiului GfK Climatul de consum, remis, miercuri, AGERPRES.
"Anul trecut, economia romaneasca a inregistrat progrese. In al doilea trimestru al anului 2015, produsul intern brut a inregistrat o valoare cu 3,3 procente mai mare fata de cea inregistrata in aceeasi perioada a anului precedent. Desi previziunile economice in trimestrul al treilea au scazut cu 2,8 puncte pana la nivelul actual de 18,5 puncte (indicator GfK pentru Climatul de consum al GfK n.r.) , comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, s-a inregistrat o crestere semnificativa de aproape 15 puncte", se arata in document.
Potrivit acestuia, cresterea economica are, de asemenea, un efect pozitiv asupra asteptarilor cetatenilor in ceea ce priveste veniturile.
"In luna septembrie, indicatorul corespunzator a crescut cu doar 2,8 puncte pana la 21,3 puncte, comparativ cu luna iunie. Cu toate acestea, in contextul comparatiei cu aceeasi luna a anului trecut, cresterea este relativ mare, si anume de 16 puncte. In ciuda acestui fapt, veniturile sunt de regula suficiente doar pentru acoperirea nevoilor de zi cu zi. Pe cale de consecinta, dorinta de a cheltui in Romania ramane la un nivel scazut. Cu -6,4 puncte, aceasta continua sa se situeze in intervalul negativ, desi o crestere de 5,1 puncte a fost inregistrata in raport cu luna iunie", mai spune GfK.
In context european, evenimentele din Grecia, crizele si razboaiele din Orientul Apropiat si Orientul Mijlociu si problema refugiatilor au afectat starea de spirit a consumatorilor din Europa in decursul celui de-al treilea trimestru.
"Climatul de consum EU28 a scazut din luna iunie cu jumatate de punct, ajungand la 10,3 puncte. (...) In linii mari, situatia din tarile care fac obiectul studiului este foarte diferita. In unele tari, cei care au stat in principal la baza generarii unui anumit scepticism economic au fost factorii psihologici, cum ar fi crizele care ii preocupau din ce in ce mai mult. In multe cazuri, evaluarile de catre cetateni ale previziunilor in materie de economie si venituri, precum si intentia de cumparare erau superior negative estimarilor determinate pe baza cifrelor emise la nivel intern. Cu toate acestea, in alte tari, aspecte precum cresterea economica si somajul au ramas in prim-plan, si, astfel, au fost responsabile de impactul asupra indicatorilor individuali", arata studiul citat.
Concluziile GfK Climatul de consum Europa sunt preluate dintr-un sondaj cu privire la consum realizat in numele Comisiei Europene in toate tarile Uniunii Europene. Aproximativ 40.000 de persoane participa lunar la sondaj in cele 28 de tari. Acestea sunt reprezentative pentru populatia adulta a Uniunii Europene.
Indicatorii GfK pentru Climatul de consum la nivel european au la baza interviuri lunare cu privire la starea de spirit a consumatorilor. Scopul este de a stabili atat situatia economica generala a fiecarei tari in parte, cat si situatia gospodariilor individuale.
AGERPRES
Tag-uri:
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial