Pasagerii curselor aeriene care au intarzieri vor primi banii pe bilete
Data publicarii: 09-01-2007
Astfel, in cazul intarzierilor mai mari de doua ore pentru cursele de pana la 1.500 km, a celor mai mari de trei ore pentru cursele avand lungimea intre 1.500 si 3.500 km, precum si a celor mai mari de patru ore pentru cursele mai lungi de 3.500 km, pasagerii vor primi asistenta gratuita din partea transportatorilor constand, dupa caz, in oferirea de mancare, in asigurarea cazarii la hotel si a transportului intre aeroport si hotel. De asemenea, companiile vor fi obligate sa asigure posibilitatea de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail.
Pasagerii ale caror curse au intarzieri de cel putin cinci ore vor putea cere rambursarea costului biletului in termen de o saptamana, rerutare pana la destinatia finala, cu prima ocazie sau la o data convenabila pasagerului sau un bilet de intoarcere, cu prima ocazie, la punctul intial de plecare. Transportatorii aerieni vor fi insa scutiti de la plata compensatiilor in cazul zborurilor anulate daca demonstreaza ca anularea s-a produs datorita unor circumstante extraordinare care nu au putut fi evitate chiar daca au fost luate toate masurile rezonabile.
Companiile aeriene vor fi obligate sa informeze pasagerii, la cerere, in scris, prin angajatii de la ghiseele de check-in de pe aeroporturi, cu privire la drepturile pe care le au in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a unui zbor. In plus, pasagerii vor fi informati si cu privire la datele de contact ale autoritatii nationale de supraveghere a respectarii acestor norme.
In Romania, pasagerii se vor adresa Autoritatii Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutie desemnata sa supravegheze modul in care sunt respectate drepturile acestora. Totodata, sunt considerate contraventii atat neoferirea de catre transportatorii aerieni a compensatiilor financiare si a asistentei gratuite, cat si neinformarea cu privire la drepturile pe care le au pasagerii in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a zborurilor.
Hotararea are la baza Directiva Parlamentului European si a Consiliului European din 2004 care stabileste reguli comune privind compensarea pasagerilor in cazul refuzului la imbarcare si al anularii si intarzierii zborurilor.
Sursa: NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online