Pasagerii curselor aeriene care au intarzieri vor primi banii pe bilete

Data publicarii: 09-01-2007
money backPasagerii curselor aeriene, care au intarzieri mai mari de doua ore, vor beneficia de asistenta gratuita din partea companiilor, iar pentru intarzieri mai mari de cinci ore transportatorii vor rambursa costul biletelor, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, Turismului si Constructiilor (MTCT). Pasagerii care calatoresc pe rute in tarile din Uniunea Europeana sau cu transportatori aerieni comunitari vor beneficia de asistenta gratuita si de compensatii banesti in cazul refuzului nejustificat la imbarcare, al anularii sau intarzierii de lunga durata a unui zbor.

Astfel, in cazul intarzierilor mai mari de doua ore pentru cursele de pana la 1.500  km, a celor mai mari de trei ore pentru cursele avand lungimea intre 1.500 si 3.500 km, precum si a celor mai mari de patru ore pentru cursele mai lungi de 3.500 km, pasagerii vor primi asistenta gratuita din partea transportatorilor constand, dupa caz, in oferirea de mancare, in asigurarea cazarii la hotel si a transportului intre aeroport si hotel. De asemenea, companiile vor fi obligate sa asigure posibilitatea de comunicare prin telefon, fax, telex sau e-mail.

Pasagerii ale caror curse au intarzieri de cel putin cinci ore vor putea cere rambursarea costului biletului in termen de o saptamana, rerutare pana la destinatia finala, cu prima ocazie sau  la o data convenabila pasagerului sau un bilet de intoarcere, cu prima ocazie, la punctul intial de plecare. Transportatorii aerieni vor fi insa scutiti de la plata compensatiilor in cazul zborurilor anulate daca demonstreaza ca anularea s-a produs datorita unor circumstante extraordinare care nu au putut fi evitate chiar daca au fost luate toate masurile rezonabile.

Companiile aeriene vor fi obligate sa informeze pasagerii, la cerere, in scris, prin angajatii de la ghiseele de check-in de pe aeroporturi, cu privire la drepturile pe care le au in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a unui zbor. In plus, pasagerii vor fi informati si cu privire la datele de contact ale autoritatii nationale de supraveghere a respectarii acestor norme.

In Romania, pasagerii se vor adresa Autoritatii Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), institutie desemnata sa supravegheze modul in care sunt respectate drepturile acestora. Totodata, sunt considerate contraventii atat neoferirea de catre transportatorii aerieni a compensatiilor financiare si a asistentei gratuite, cat si neinformarea cu privire la drepturile pe care le au pasagerii in caz de refuz la imbarcare, anulare sau intarziere a zborurilor.

Hotararea are la baza Directiva Parlamentului European si a Consiliului European din 2004 care stabileste reguli comune privind compensarea pasagerilor in cazul refuzului la imbarcare si al anularii si intarzierii zborurilor.

Sursa: NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: