6 metode ca altii sa iti promoveze afacerea
Data publicarii: 10-01-2007
Nu scapati printre degete ocazia de a primi ajutor. Fiti pregatiti cu cateva cereri simple. Un marketing sistematic de referinte presupune sa identificati, pe cat posibil, tipul de ajutor pe care il vreti si de care aveti nevoie. Moduri in care sursele va pot ajuta pe voi si afacerea voastra:
1. Iti pot da referinte. Ajutorul de care te astepti de la cunostintele tale este dat de referinte - numele unor persoane care au nevoie de produsele/serviciile voastre. Sau le pot oferi acelelora numele si numerele voastre de telefon. Pe masura ce creste numarul de referinte, va creste si procentul de afaceri generate de ele.
2. Va pot face cunostinta cu potentiali clienti. Contactele voastre va pot intermedia cunoastrea si stabilirea unor relatii cu cei care au nevoie de produsele/serviciile voastre. Mai mult, va pot oferi informatii vitale cu referire la potentialii clienti. Le pot furniza clientilor potentiali informatii despre voi, afacerea voastra, cum ati ajuns sa va cunoasteti, cateva lucruri pe care le aveti in comun, valoarea produselor/serviciilor voastre.
3. Va pot promova produsele/serviciile. Spunandu-le si altora in diverse prezentari sau conversatii ce au avut de castigat in urma cumpararii produselor sau apelarii la serviciile voastre, sursele voastre ii pot influenta si pe altii sa va solicite serviciile sau sa achizitioneze produsele.
4. Va pot expune materialele promotionale si produsele in propriile locatii. Daca sunt bine expuse - pe raft sau un panou de afis in sala de asteptare - vizitatorii vor pune intrebari sau vor citi informatia oferita. Unii chiar ar putea lua materialul promotional pentru a le expune in alte locatii, crescandu-va vizibilitatea.
5. Pot distribui informatia voastra. Contactele va pot ajuta in distribuirea materialelor de marketing. De exemplu, la curatatorie, se pot aplica etichete cu numele coaforului vecin pe plasele de plastic in care sunt impachetate hainele sau sa va includa fluturasii in mijlocul scrisorilor lor informationale.
6. Pot publica informatii pentru voi. Contactele va pot pune in legatura cu publicatiile la care sunt abonati sau la care au actiuni sau alte cunostinte. De exemplu, o sursa care lucreaza la o asociatie care la randul ei publica o scrisoare informativa ar putea sa va ajute sa publicati un articol sau sa il convinga pe redactor sa scrie unul despre voi.
Pastrati lista cu voi si adaugati si alte nevoi care va vin in minte. Cheia in a primi ajutorul potrivit este sa stii sa asociezi nevoia cu sursa care trebuie. Dar tineti minte ca e o strada cu doua sensuri. Aceste activitati sunt si pentru voi de a genera referinte si a promova afacerile altora. Relatii eficiente si recompensatoare sunt consolidate prin ajutarea surselor voastre in a-si atinge obiectivele.
Alcatuiti o lista de recompense pentru referentii vostri. Odata devenit client, referentul va recunoaste si va va recompensa ca sursa. Astfel ii incurajati sa va refere si alti clienti. Faceti diferenta intre recompensele tangibile (ex. bani) si cele intangibile (ex. o multumire in public). Calculati cheltuielile si puneti de o parte o suma pentru programul de recompense. Cheia este sa gasiti un mod original si memorabil de a va exprima recunostinta si incuraja sursele si fluxul constant de referinte.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI