Numerotarea facturilor: cum vrea firma
Data publicarii: 17-01-2007
Incepind cu 1 ianuarie, firmele isi pot stabili singure regimul de numerotare pentru facturi. De la data aderarii, firmele nu mai sint obligate sa foloseasca facturile tip aprobate de Ministerul Finantelor, ci isi pot tipari propriile facturi. Factura trebuie sa aiba numar de ordine, in baza uneia sau a mai multor serii. Numarul de la care se emite prima factura va fi stabilit anual, arata ANAF. Persoanele care raspund de organizarea si de conducerea contabilitatii companiilor trebuie sa desemneze, prin decizie interna scrisa, persoanele care vor avea atributii in ceea ce priveste alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise.
De asemenea, firmele trebuie sa emita proceduri proprii de stabilire si/sau alocare a numerelor, in care vor mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura. Semnarea si stampilarea facturilor nu sint obligatorii.
Printre elementele pe care factura trebuie sa le contina in mod obligatoriu figureaza numarul de ordine, data emiterii facturii, denumirea, adresa si codul de inregistrare al firmei care emite factura, precum si al cumparatorului, codul de inregistrare in scopuri de TVA, denumirea si cantitatea bunurilor livrate, baza de impozitare pentru fiecare cota, indicarea taxei colectate, precum si referiri la alte facturi emise anterior.
Toate elementele pe care trebuie sa le contina o factura pot fi gasite la articolul 155, alineatul 5 din Codul fiscal aparut in Monitorul Oficial pe 8 august 2006.
Facturile cu regim special emise anul trecut si aflate inca la firme pot fi utilizate pina la epuizarea lor.
Utilizarea formularelor de factura cu seriile si numerele alocate in 2006 se va realiza cu inlocuirea atributului fiscal "R", din codul de inregistrare ca platitor de TVA, cu prefixul "RO" al codului de inregistrare in scopuri de TVA, manual sau prin aplicarea unei stampile.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București