Dubla taxare la masinile noi: taxa de prima inmatriculare si taxa de timbru social
Data publicarii: 31-01-2007
Potrivit legislatiei in vigoare, persoanele fizice sau firmele care cumpara masini noi din import trebuie sa plateasca 1% din valoarea in vama pentru a se putea inscrie la Registrul Auto Roman (RAR). Reprezentantii RAR conditioneaza eliberarea documentelor pentru inmatricularea autoturismului de plata taxei de timbru social. Anterior inmatricularii, proprietarii masinilor trebuie sa vireze suma in contul deschis la Trezorerie.
De la 1 ianuarie, odata cu aderarea Romaniei la UE, notiunea de import a fost redefinita pe relatia cu statele membre si redenumita achizitie intracomunitara. Prin urmare, masinile produse in Uniune nu sunt considerate importuri si nu trebuie taxate cu 1%. Legislatia romaneasca nu aduce, insa, o precizare pentru aceste situatii. Potrivit unor surse din Ministerul Finantelor, taxa contravine reglementarilor Organizatiei Mondiale a Comertului, pentru ca este o bariera in circulatia bunurilor, si ar trebui eliminata.
Banii din taxa de timbru erau colectati, initial, intr-un fond special de solidaritate si erau folositi pentru plata unor ajutoare sociale.
Dupa 2001, guvernul a schimbat destinatia fondului si a decis ca sumele sa devina venituri la bugetul de stat. In bugetul pentru anul 2007, Ministerul Finantelor a estimat ca va incasa 36,25 milioane lei din taxa de timbru pentru autoturisme si 766,8 milioane lei din taxa de prima inmatriculare a autoturismelor.
Prin proiectul de lege promovat in vara lui 2006, guvernul intentioneaza sa ii redea Fondului destinatia initiala de "reducere a saraciei in familiile aflate in dificultate", prin masuri cum ar fi: cofinantarea unor programe de servicii socio-medicale, ajutorarea persoanelor care au nevoie de tratament medical in strainatate, pentru constructia, reparatiile, amenajarea ori modernizarea sau dotarea institutiilor publice de asistenta sociala, a unitatilor socio-medicale, pentru servicii sociale organizate de institutiile publice.
Pana la clarificarea situatiei privind modul de calcul al taxei de prima inmatriculare auto cu expertii UE, taxa de inmatriculare pentru un autoturism nou de 2.000 cmc, dotat cu euro 4, este de 534 euro, iar pentru cel dotat cu euro 3 este de 918 euro. Pentru un autoturism nou de 2.500 de cmc, taxa de prima inmatriculare este de 956 de euro pentru motor euro 4 si 1.721 euro pentru un motor euro 3.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile