Allianz vinde o participatie de 2,7 la suta la BMW cu aproximativ 750 milioane euro
Data publicarii: 07-02-2007 | International
Vanzarea actiunilor detinute de Allianz la BMW este intermediata de Merrill Lynch, iar actiunile sunt propuse, spre achizitie, investitorilor interesati, la preturi cuprinse intre 45,55 si 46,55 euro pe actiuni. Allianz a decis sa isi vanda o parte din participatia la BMW pentru a-si finanta recentele achizitii din domeniul asigurarilor.
Actionarul principal al BMW este familia de miliardari Quandt, cu o participatie de 46,6%.
Grupul german de asigurari Allianz va cheltui aproximtiv 7,5 miliarde de euro, (9,7 miliarde dolari) pentru a cumpara participatiile actionarilor minoritari ai grupului de asigurari de viata Allianz Leben si ai asiguratorului francez AGF, iar tranzactia va creste profitabilitatea operationala a companiei, a anuntat Allianz, intr-un comunicat, la jumatatea lunii ianuarie 2006.
Allianz detinea, in acel moment, aproximativ 60% din pachetul de actiuni al AGF, iar analistii au estimat anterior ca la un moment dat grupul german va incerca sa cumpere si restul. Speculatiile privind o eventuala preluare a AGF s-au intensificat dupa ce Allianz a achizitionat participatii minoritare din divizia asiguratorului francez din Italia, grupul de asigurari RAS, intr-o asemenea masura incat actiunile AGF au fost unele dintre titlurile cel mai bine tranzactionate pe piata europeana.
Allianz Group a inregistrat, dupa primele noua luni ale anului 2006, un profit operational de 2,66 miliarde euro, in crestere cu 42,7% fata de perioada similara a anului trecut. Veniturile totale ale Allianz, dupa primele trei trimestre ale anului 2006, au atins valoarea de 22,6 miliarde euro, in scadere cu 5,1% fata de perioada similara a anului 2005.
Afacerile de asigurari generale si de proprietati ale grupului Allianz au inregistrat un profit operational de 1,7 miliarde euro dupa primele noua luni din 2006, in crestere cu 74,1% fata de primele noua luni ale anului 2005. Profitul operational inregistrat de Allianz din asigurari de viata si de sanatate a crescut cu 11% fata de primele trei trimestre ale anului trecut, atingand valoarea de 617 milioane euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online