Pandemia grabeste deciziile marilor orase cu privire la limitarea traficului si extinderea spatiului pentru biciclisti si pietoni
Data publicarii: 26-10-2020 | ActualitatePotrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index, pandemia de Covid-19 pare să fi accelerat o mulțime de schimbări care erau deja oricum analizate de autoritățile locale precum transformarea centrelor de orașe în zone prietenoase cu pietonii și bicicliștii.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI