Pandemia grabeste deciziile marilor orase cu privire la limitarea traficului si extinderea spatiului pentru biciclisti si pietoni
Data publicarii: Astazi, 26-10-2020 | ActualitatePotrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index, pandemia de Covid-19 pare să fi accelerat o mulțime de schimbări care erau deja oricum analizate de autoritățile locale precum transformarea centrelor de orașe în zone prietenoase cu pietonii și bicicliștii.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024