Pandemia grabeste deciziile marilor orase cu privire la limitarea traficului si extinderea spatiului pentru biciclisti si pietoni
Data publicarii: 26-10-2020 | ActualitatePotrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index, pandemia de Covid-19 pare să fi accelerat o mulțime de schimbări care erau deja oricum analizate de autoritățile locale precum transformarea centrelor de orașe în zone prietenoase cu pietonii și bicicliștii.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: Indreptarea neclaritatilor trecutului. O noua amnistie pentru obligatiile fiscale suplimentare aferente tichetelor cadou
- Endava deschide un nou birou in Craiova si consolideaza ElectroPutere Parc drept cel mai mare hub IT din Oltenia
- Banca Transilvania, parteneriat pentru sustinerea Via Transilvanica
- Sondaj EY România: Facilităţile fiscale acordate pentru cercetare-dezvoltare sunt încă insuficient accesate de către companiile româneşti
- Studiu Deloitte: Economia circulara poate diminua cu aproape o treime consumul de resurse si materii prime la nivel global, fara a afecta oferta si calitatea bunurilor si a serviciilor
- Punct de vedere EY România - Corina Mîndoiu și Cătălina Butan: Marile averi sub lupa fiscului – ce impact vor avea noile reguli?
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din Romania si din regiune se asteapta la restrangerea activitatii in acest an, dar jumatate din ele estimeaza o crestere a randamentelor
- Noul centru de cercetare-dezvoltare Continental din Timișoara prevăzut cu echipamente Schneider Electric
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George