Pandemia grabeste deciziile marilor orase cu privire la limitarea traficului si extinderea spatiului pentru biciclisti si pietoni
Data publicarii: 26-10-2020 | ActualitatePotrivit studiului Deloitte 2020 City Mobility Index, pandemia de Covid-19 pare să fi accelerat o mulțime de schimbări care erau deja oricum analizate de autoritățile locale precum transformarea centrelor de orașe în zone prietenoase cu pietonii și bicicliștii.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Studiul măsoară performanța mobilității în 21 de orașe din întreaga lume printre care se regăsesc și șapte orașe europene precum Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona, Londra, manchester, Roma și Stockholm. Potrivit rezultatelor culese de către specialiștii Deloitte, orașele care au recuperat din spațiul alocat mașinilor pentru a permite o mai bună distanțare fizică pentru ciclism sau plimbări, își doresc să mențină același ritm și după pandemie. Astfel, automobilele private, considerate până nu demult un simbol al mediului urban, sunt supuse unor restricții din ce în ce mai severe, pe măsură ce dezavantajele orașelor bazate pe transportul privat devin din ce în ce mai vizibile. Să nu uităm că acest tip de transport cauzează congestie în trafic, o calitate slabă a aerului dar și accidente de circulație soldate nu rareori cu victime umane.
Câteva dintre cele mai bune exemple în acest sens sunt date de către orașe precum Barcelona, care a introdus restricții cu privire la traficul auto în anumite zone dar și New York, Londra sau Stockholm care au impus taxe consistente pentru cei care doresc să aibă acces în centrele urbane cu mașinile personale. Pe de altă parte, și în Berlin a fost interzis accesul cu mașini diesel în anumite zone ale capitalei germane.
„Marile orașe din România se confruntă, de asemenea, cu un trafic rutier tot mai aglomerat și, implicit, tot mai poluant. Cu toate acestea, infrastructura pentru deplasarea activă, de genul pistelor de biciclete sau arterele pietonale, este încă precară. Spre exemplu, în Capitală, autoritățile au anunțat derularea unui proiect care cuprinde patru trasee de piste de biciclete, în total 48 de kilometri, care să lege pista deja existentă pe Calea Victoriei de cele mai importante patru puncte din București. Implementarea decurge, însă, lent, iar în multe cazuri pistele trasate sunt greu de utilizat de către bicicliști”, susține Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.
Potrivit raportului întocmit în urma studiului Deloitte, șase dintre cele 21 de orașe analizate sunt considerate ca fiind performante în privința inițiativelor de protecție a mediului de limitare a emisiilor poluante și de extindere a infrastructurii de biciclete. Cinci dintre acestea se regăsesc în Europa: Amsterdam, Barcelona, Dublin, Lisabona și Stockholm. La polul opus se află Riad, Melbourne și Sydney.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri
- EY România: Războiul fiscal-tarifar între SUA și restul lumii - unde e România?
- Meta Estate Trust anunță un profit net de aproape 11 milioane de lei în 2024, creștere de 15%
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile