OLX si ING: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet
Data publicarii: 22-02-2021 | DiverseOLX, în parteneriat cu ING Bank România, a marcat ziua siguranței pe Internet (9 februarie) lansând o nouă campanie de conștientizare și informare a populației menită să ajute consumatorii care se pot afla în situații critice pe parcursul tranzacțiilor online.
În contextul pandemiei de Covid-19, când oamenii au început să utilizeze din ce în ce mai des sistemele de plăți online, tentativele de phishing au cunoscut o creștere semnificativă, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în a accesa datele personale ale altor persoane prin intermediul unor website-uri false, emailuri sau SMS-uri care crează iluzia ca acestea ar fi fost create sau trimise de companii legitime de pe piața locală sau internațională. În acest sens, OLX împreună cu ING Bank România, și-au dorit să participe activ la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online la care sunt supuși constant consumatorii din toate colțurile lumii.
„În urma comunicărilor realizate de OLX în luna decembrie, conform datelor noastre, procentul userilor care au știut să depisteze un potențial atac de phishing a crescut de la 26% la 57%. Ne bucură să știm că numărul celor care recunosc o tentativă de fraudă s-a dublat, în același timp, suntem conștienți că mai putem contribui la amplificarea acestui număr. Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei și să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acționează pe două planuri: prevenție (prin comunicare adecvată diverselor situații) și reacție (prin blocarea link-urilor de phishing). Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienți și am închis, în ultimele 6 luni, peste 2500 de site-uri clonă, iar pentru soluționarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliția Română. Astăzi, de Ziua Siguranței pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulți consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing.”, a declarat Theodor Filoș, Business Manager OLX.
„În ING, siguranța clienților noștri, a banilor și a datelor bancare ale acestora, se află pe primul loc. Ne asumăm extrem de serios responsabilitatea de a ne proteja clienții, societatea și întregul sistem financiar de atacurile de tip phishing. Astfel, lansăm și ne implicăm constant în campanii de informare și conștientizare a clienților cu privire la noile tipuri de fraude. De asemenea, acționăm prin sisteme complexe pentru monitorizarea tranzacțiilor suspecte și blocarea acestora și avem un parteneriat bun cu autoritățile locale. Noile tentative de fraudă se bazează pe obținerea tuturor informațiilor de pe card, necesare efectuării unei plăți online. Clienții trebuie să fie vigilenți, să nu își dea niciodată datele cardului și să nu acceseze link-uri sau fișiere atașate din e-mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranță. Ne bucurăm să ne alăturăm OLX, de Ziua Siguranței pe Internet, într-o nouă campanie pentru educarea utilizatorilor și combaterea atacurilor de tip phishing”, a afirmat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention în cadrul ING Bank România.
Cât privește sfaturile efective pe care cele două companii le oferă clienților lor și nu numai, se pune un accent puternic asupra vigilenței. Consumatorii sunt sfătuiți să analizeze cu mare atenție orice link primit de pe rețelele de socializare, să nu introducă datele personale, în special cele ale cardurilor de debit sau credit pe astfel de situri, existând riscul ca acestea să fie clone ale siturilor legitime. De asemenea, OLX recomandă consumatorilor să nu ofere unor terți datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe acest site. PLățile pe OLX se fac doar ramburs prin firma de curierat, cash sau în contul bancar.
În contextul pandemiei de Covid-19, când oamenii au început să utilizeze din ce în ce mai des sistemele de plăți online, tentativele de phishing au cunoscut o creștere semnificativă, atacatorii devenind din ce în ce mai abili în a accesa datele personale ale altor persoane prin intermediul unor website-uri false, emailuri sau SMS-uri care crează iluzia ca acestea ar fi fost create sau trimise de companii legitime de pe piața locală sau internațională. În acest sens, OLX împreună cu ING Bank România, și-au dorit să participe activ la expunerea și combaterea vulnerabilităților din mediul online la care sunt supuși constant consumatorii din toate colțurile lumii.
„În urma comunicărilor realizate de OLX în luna decembrie, conform datelor noastre, procentul userilor care au știut să depisteze un potențial atac de phishing a crescut de la 26% la 57%. Ne bucură să știm că numărul celor care recunosc o tentativă de fraudă s-a dublat, în același timp, suntem conștienți că mai putem contribui la amplificarea acestui număr. Cunoscând faptul că atacatorii încearcă să scoată vânzătorii de pe chat-ul platformei și să îi ducă spre site-uri clonă, OLX acționează pe două planuri: prevenție (prin comunicare adecvată diverselor situații) și reacție (prin blocarea link-urilor de phishing). Am avut o medie lunară de 1.000 de solicitări primite de la clienți și am închis, în ultimele 6 luni, peste 2500 de site-uri clonă, iar pentru soluționarea cazurilor, colaborăm în mod constant cu Poliția Română. Astăzi, de Ziua Siguranței pe Internet, lansăm un nou val de informare, împreună cu ING Bank România, astfel încât tot mai mulți consumatori să cunoască metodele de apărare împotriva atacurilor de phishing.”, a declarat Theodor Filoș, Business Manager OLX.
„În ING, siguranța clienților noștri, a banilor și a datelor bancare ale acestora, se află pe primul loc. Ne asumăm extrem de serios responsabilitatea de a ne proteja clienții, societatea și întregul sistem financiar de atacurile de tip phishing. Astfel, lansăm și ne implicăm constant în campanii de informare și conștientizare a clienților cu privire la noile tipuri de fraude. De asemenea, acționăm prin sisteme complexe pentru monitorizarea tranzacțiilor suspecte și blocarea acestora și avem un parteneriat bun cu autoritățile locale. Noile tentative de fraudă se bazează pe obținerea tuturor informațiilor de pe card, necesare efectuării unei plăți online. Clienții trebuie să fie vigilenți, să nu își dea niciodată datele cardului și să nu acceseze link-uri sau fișiere atașate din e-mail-uri nesolicitate sau din social media, aceasta este prima regulă de siguranță. Ne bucurăm să ne alăturăm OLX, de Ziua Siguranței pe Internet, într-o nouă campanie pentru educarea utilizatorilor și combaterea atacurilor de tip phishing”, a afirmat Alin Becheanu, Head of Fraud Monitoring and Prevention în cadrul ING Bank România.
Cât privește sfaturile efective pe care cele două companii le oferă clienților lor și nu numai, se pune un accent puternic asupra vigilenței. Consumatorii sunt sfătuiți să analizeze cu mare atenție orice link primit de pe rețelele de socializare, să nu introducă datele personale, în special cele ale cardurilor de debit sau credit pe astfel de situri, existând riscul ca acestea să fie clone ale siturilor legitime. De asemenea, OLX recomandă consumatorilor să nu ofere unor terți datele cardului pentru a primi contravaloarea unui produs vândut pe acest site. PLățile pe OLX se fac doar ramburs prin firma de curierat, cash sau în contul bancar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza