Studiu de atractivitate EY Romania: Investitorii revin in 2021
Data publicarii: 02-07-2021 | EconomieInvestițiile străine directe au fost afectate inevitabil de pandemia de Covid-19 nu doar în România ci și în restul lumii. Mia mult, pe lângă chestiunile legate de stabilitatea politică și fiscală, investitorii au început să fie din ce în ce mai atenți și la felul în care autoritățile din țările de destinație au reușit să gestioneze pandemia.
Potrivit studiului EY România Attractiveness Survey, un studiu de atractivitate dedicat pieței locale, în România, scăderea investițiilor a fost semnificativă pe de o parte, însă, pe de altă parte, țara noastră beneficiază în continuare de capacități serioase în sectorul IT, în domeniul proiectelor logistice și de dezvoltare a comerțului cu amănuntul, sectoare care au atras în continuare investitori și pe durata pandemiei, 57 de astfel de proiecte fiind înregistrate anul trecut, proiecte care au generat peste 2000 noi locuri de muncă.
„România a înregistrat cea mai mare creștere a PIB-ului din Uniunea Europeană în primul trimestru al anului 2021, însă provocarea nu este încă depășită. Pandemia a avut un impact puternic asupra tendințelor economice globale, provocând modificări ale planurilor investiționale și schimbând factorii pe care liderii de afaceri îi iau în considerare atunci când evaluează destinațiile de investiții. Pentru a genera o creștere economică durabilă și sănătoasă, România trebuie să fie percepută ca o destinație de investiții stabilă și atractivă”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, 75% dintre investitori au declarat că planurile lor în acest an nu mai sunt influențate de pandemia provocată de Covid-19. La polul opus, doar 5% dintre respondenți consideră că planurile de investiții sunt afectate în continuare de pandemie. Comparând cifrele cu cele de anul trecut, descoperim că în 2020, nu mai puțin de 43% dintre investitori, declarau la acea vreme că planurile lor erau influențate de reacția locală la pandemie. Vestea bună este că rolul acesteia se reduce din ce în ce mai mult, atenția mutându-se de această dată asupra schimbărilor structurale generate și asupra noilor factori care prevalează în procesul decizional în privința investițiilor.
Astfel, în următoarele 12 luni, 66% dintre investitorii care au răspuns la sondajul EY România, au declarat că plănuiesc să își extindă operațiunile din România. Intenția din acest punct de vedere era calculată la doar 27% în urmă cu un an.
Mai mult, pe termen lung, 41% dintre respondenți consideră că atractivitatea României va crește în perioada post-pandemie, iar principalele priorități ar trebui să fie încurajarea politicilor de protecție a mediului, creșterea calității produselor și a valorii adăugate serviciilor respectiv sprijinirea IMM-urilor.
Potrivit studiului EY România Attractiveness Survey, un studiu de atractivitate dedicat pieței locale, în România, scăderea investițiilor a fost semnificativă pe de o parte, însă, pe de altă parte, țara noastră beneficiază în continuare de capacități serioase în sectorul IT, în domeniul proiectelor logistice și de dezvoltare a comerțului cu amănuntul, sectoare care au atras în continuare investitori și pe durata pandemiei, 57 de astfel de proiecte fiind înregistrate anul trecut, proiecte care au generat peste 2000 noi locuri de muncă.
„România a înregistrat cea mai mare creștere a PIB-ului din Uniunea Europeană în primul trimestru al anului 2021, însă provocarea nu este încă depășită. Pandemia a avut un impact puternic asupra tendințelor economice globale, provocând modificări ale planurilor investiționale și schimbând factorii pe care liderii de afaceri îi iau în considerare atunci când evaluează destinațiile de investiții. Pentru a genera o creștere economică durabilă și sănătoasă, România trebuie să fie percepută ca o destinație de investiții stabilă și atractivă”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova și Chief Operating Officer pentru EY Europa Centrală și de Sud-Est și Regiunea Asiei Centrale.
Conform aceluiași studiu amintit mai sus, 75% dintre investitori au declarat că planurile lor în acest an nu mai sunt influențate de pandemia provocată de Covid-19. La polul opus, doar 5% dintre respondenți consideră că planurile de investiții sunt afectate în continuare de pandemie. Comparând cifrele cu cele de anul trecut, descoperim că în 2020, nu mai puțin de 43% dintre investitori, declarau la acea vreme că planurile lor erau influențate de reacția locală la pandemie. Vestea bună este că rolul acesteia se reduce din ce în ce mai mult, atenția mutându-se de această dată asupra schimbărilor structurale generate și asupra noilor factori care prevalează în procesul decizional în privința investițiilor.
Astfel, în următoarele 12 luni, 66% dintre investitorii care au răspuns la sondajul EY România, au declarat că plănuiesc să își extindă operațiunile din România. Intenția din acest punct de vedere era calculată la doar 27% în urmă cu un an.
Mai mult, pe termen lung, 41% dintre respondenți consideră că atractivitatea României va crește în perioada post-pandemie, iar principalele priorități ar trebui să fie încurajarea politicilor de protecție a mediului, creșterea calității produselor și a valorii adăugate serviciilor respectiv sprijinirea IMM-urilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități