Studiu Deloitte: educatia, nivelul de coruptie si protectia mediului sunt principalele motive de ingrijorare pentru romanii din Generatiile Millennials si Z
Data publicarii: 06-09-2021 | DiversePotrivit studiului Deloitte Global Millenial and Gen Z Survey 2021 realizat în 45 de țări la nivel global inclusiv România, principalele îngrijorări ale tinerilor români exponenți ai generațiilor Millenials și Z sunt legate de educația și dezvoltarea abilităților personale, nivelul de corupție din mediul de afaceri și politică respectiv protecția mediului. 37% dintre mileniali și 38% dintre cei din generația Z sunt îngrijorați de dezvoltarea abilităților personale, în vreme ce 35% respectiv 30% își manifestă îngrijorarea față de corupție. Procentele celor care au selectat problemele de protecție a mediului ca principală grijă sunt de 29% respectiv 27%.
Rezultatele la nivel local diferă de cele la nivel global unde, cele mai mari preocupări ale persoanelor din generația Millenials sunt legate de menținerea stării de sănătate (28%0, șomaj (27%) respectiv protecția mediului (26%).
În același timp, cei din generația Z, la nivel global cel puțin, pun pe primul loc protecția mediului în proporție de 26%, urmată de șomaj și menținerea stării de sănătate (25% fiecare).
Exponenții celor două generații sunt destul de pesimiști și în ceea ce privește situația financiară, pandemia de Covid-19 creând incertitudini din acest punct de vedere. 44% dintre românii exponenți ai generației Millenials sunt stresați în cea mai mare parte a timpului, peste media globală de 41%. Cât privește generația Z, peste jumătate (51%) din respondenții sondajului Deloitte susțin că sunt stresați aproape permanent, media globală pentru această generație fiind de 46%.
Pentru Millenials, cele mai importante surse de stres sunt situația financiară (61% în România, 46% la nivel global), bunăstarea familiei (57% în România, 46% la nivel global), locul de muncă și perspectivele în carieră (56% în România, 41% la nivel global), starea de sănătate fizică și mentală (51% în România, 33% la nivel global. Pentru cei care fac parte din generația Z, principalul factor de stres este bunăstarea familiei (66% în România, 47% la nivel global), urmat de aspectele ce țin de carieră (62% în România, 50% la nivel global) și situația financiară pe termen lung (58% în România, 48% la nivel global).
„Preocupările tinerilor din Generațiile Millennials și Z s-au schimbat ușor în contextul pandemiei, atât în România, cât și la nivel global. Totuși, românii rămân mai ancorați în aspectele legate de situația financiară și, implicit, de carieră, decât media globală, dominată de preocuparea pentru protecția mediului, cel puțin în cazul Generației Z. Este salutar faptul că tinerii români sunt interesați de educație și de dezvoltarea abilităților personale și profesionale, însă este preocupant că majoritatea dintre ei nu consideră adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esențiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci și pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Rezultatele la nivel local diferă de cele la nivel global unde, cele mai mari preocupări ale persoanelor din generația Millenials sunt legate de menținerea stării de sănătate (28%0, șomaj (27%) respectiv protecția mediului (26%).
În același timp, cei din generația Z, la nivel global cel puțin, pun pe primul loc protecția mediului în proporție de 26%, urmată de șomaj și menținerea stării de sănătate (25% fiecare).
Exponenții celor două generații sunt destul de pesimiști și în ceea ce privește situația financiară, pandemia de Covid-19 creând incertitudini din acest punct de vedere. 44% dintre românii exponenți ai generației Millenials sunt stresați în cea mai mare parte a timpului, peste media globală de 41%. Cât privește generația Z, peste jumătate (51%) din respondenții sondajului Deloitte susțin că sunt stresați aproape permanent, media globală pentru această generație fiind de 46%.
Pentru Millenials, cele mai importante surse de stres sunt situația financiară (61% în România, 46% la nivel global), bunăstarea familiei (57% în România, 46% la nivel global), locul de muncă și perspectivele în carieră (56% în România, 41% la nivel global), starea de sănătate fizică și mentală (51% în România, 33% la nivel global. Pentru cei care fac parte din generația Z, principalul factor de stres este bunăstarea familiei (66% în România, 47% la nivel global), urmat de aspectele ce țin de carieră (62% în România, 50% la nivel global) și situația financiară pe termen lung (58% în România, 48% la nivel global).
„Preocupările tinerilor din Generațiile Millennials și Z s-au schimbat ușor în contextul pandemiei, atât în România, cât și la nivel global. Totuși, românii rămân mai ancorați în aspectele legate de situația financiară și, implicit, de carieră, decât media globală, dominată de preocuparea pentru protecția mediului, cel puțin în cazul Generației Z. Este salutar faptul că tinerii români sunt interesați de educație și de dezvoltarea abilităților personale și profesionale, însă este preocupant că majoritatea dintre ei nu consideră adecvat nivelul actual de acces la aceste resurse esențiale, nu doar pentru succesul lor individual, ci și pentru progresul nostru, ca societate”, a declarat Alexandru Reff, Country Managing Partner, Deloitte România și Moldova.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România