Studiu Deloitte: vaccinarea impotriva COVID-19 si munca la distanta au impulsionat reluarea calatoriilor
Data publicarii: 16-12-2021 | TurismPotrivit studiului Deloitte 2021 Holiday Travel Survey, flexibilitatea de pe piața muncii cumulată cu o evoluție pozitivă a campaniei de vaccinare la nivel global, au contribuit la reluarea călătoriilor, numărul turiștilor care au mers cu avionul și s-au cazat la hoteluri crescând cu peste 50% în ultima parte a acestui an în comparație cu anul trecut. Comparativ cu anul 2019, cei care pot lucra de la distanță sunt acum mai dispuși să călătorească pentru perioade mai lungi de timp ori să își majoreze bugetul alocat vacanțelor. Astfel, potrivit raportului Deloitte, dintre cei care își propun să muncească în vacanțe, 75% plănuiesc să își prelungească excursia cu cel puțin o zi.
Cât privește bugetul efectiv pe care îl vor aloca de acum încolo, 60% dintre respondenți spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, în vreme ce 21% spun că vor aloca mai mult. De asemenea, mare parte din respondenți, mai precis 64% dintre aceștia apreciază și măsurile de siguranță luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului, motiv pentru care sunt mai dispuși să își rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie. 54% dintre aceștia consideră ca fiind extrem de importantă și impunerea dovezii cu privire la vaccinare. Studiul mai sus amintit a fost realizat în Statele Unite pe un eșantion de 6500 de respondenți.
„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La polul opus celor dispuși să călătorească sunt și cei care invocă pandemia ca principal motiv de a nu o face, motiv urmat doar de cel al problemelor financiare cu care se confruntă. Planurile de vacanță sunt influențate de asemenea și de stadiul în care se află în acest moment campania de vaccinare a copiilor, 10% dintre persoanele cu vârste de până la 55 de ani invocându-l ca fiind important pentru ei.
Atitudinea față de călătorii variază de asemenea și în funcție de vârsta celor care au răspuns la sondajul inițiat de Deloitte. Astfel, persoanele cu vârste mai mari de 55 de ani,manifestă o mai mare prudență în ceea ce privește călătoriile, față de persoanele mai tinere, care sunt mult mai dispuse să călătorească. De asemenea, excursiile persoanelor mai în vârstă au tendința de a fi mai scurte decât cele ale tinerilor. În prezent, pe de altă parte, călătoriile sunt stimulate și de perioada sărbătorilor de iarnă când 60% din respondenți ar organiza excursii care implică petrecerea timpului cu prietenii sau familia, 54% optând pentru cazarea la un hotel sau o altă unitate privată. Cu toții au așteptări mari însă în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță.
Cât privește bugetul efectiv pe care îl vor aloca de acum încolo, 60% dintre respondenți spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, în vreme ce 21% spun că vor aloca mai mult. De asemenea, mare parte din respondenți, mai precis 64% dintre aceștia apreciază și măsurile de siguranță luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului, motiv pentru care sunt mai dispuși să își rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie. 54% dintre aceștia consideră ca fiind extrem de importantă și impunerea dovezii cu privire la vaccinare. Studiul mai sus amintit a fost realizat în Statele Unite pe un eșantion de 6500 de respondenți.
„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La polul opus celor dispuși să călătorească sunt și cei care invocă pandemia ca principal motiv de a nu o face, motiv urmat doar de cel al problemelor financiare cu care se confruntă. Planurile de vacanță sunt influențate de asemenea și de stadiul în care se află în acest moment campania de vaccinare a copiilor, 10% dintre persoanele cu vârste de până la 55 de ani invocându-l ca fiind important pentru ei.
Atitudinea față de călătorii variază de asemenea și în funcție de vârsta celor care au răspuns la sondajul inițiat de Deloitte. Astfel, persoanele cu vârste mai mari de 55 de ani,manifestă o mai mare prudență în ceea ce privește călătoriile, față de persoanele mai tinere, care sunt mult mai dispuse să călătorească. De asemenea, excursiile persoanelor mai în vârstă au tendința de a fi mai scurte decât cele ale tinerilor. În prezent, pe de altă parte, călătoriile sunt stimulate și de perioada sărbătorilor de iarnă când 60% din respondenți ar organiza excursii care implică petrecerea timpului cu prietenii sau familia, 54% optând pentru cazarea la un hotel sau o altă unitate privată. Cu toții au așteptări mari însă în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial