Studiu Deloitte: vaccinarea impotriva COVID-19 si munca la distanta au impulsionat reluarea calatoriilor
Data publicarii: 16-12-2021 | TurismPotrivit studiului Deloitte 2021 Holiday Travel Survey, flexibilitatea de pe piața muncii cumulată cu o evoluție pozitivă a campaniei de vaccinare la nivel global, au contribuit la reluarea călătoriilor, numărul turiștilor care au mers cu avionul și s-au cazat la hoteluri crescând cu peste 50% în ultima parte a acestui an în comparație cu anul trecut. Comparativ cu anul 2019, cei care pot lucra de la distanță sunt acum mai dispuși să călătorească pentru perioade mai lungi de timp ori să își majoreze bugetul alocat vacanțelor. Astfel, potrivit raportului Deloitte, dintre cei care își propun să muncească în vacanțe, 75% plănuiesc să își prelungească excursia cu cel puțin o zi.
Cât privește bugetul efectiv pe care îl vor aloca de acum încolo, 60% dintre respondenți spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, în vreme ce 21% spun că vor aloca mai mult. De asemenea, mare parte din respondenți, mai precis 64% dintre aceștia apreciază și măsurile de siguranță luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului, motiv pentru care sunt mai dispuși să își rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie. 54% dintre aceștia consideră ca fiind extrem de importantă și impunerea dovezii cu privire la vaccinare. Studiul mai sus amintit a fost realizat în Statele Unite pe un eșantion de 6500 de respondenți.
„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La polul opus celor dispuși să călătorească sunt și cei care invocă pandemia ca principal motiv de a nu o face, motiv urmat doar de cel al problemelor financiare cu care se confruntă. Planurile de vacanță sunt influențate de asemenea și de stadiul în care se află în acest moment campania de vaccinare a copiilor, 10% dintre persoanele cu vârste de până la 55 de ani invocându-l ca fiind important pentru ei.
Atitudinea față de călătorii variază de asemenea și în funcție de vârsta celor care au răspuns la sondajul inițiat de Deloitte. Astfel, persoanele cu vârste mai mari de 55 de ani,manifestă o mai mare prudență în ceea ce privește călătoriile, față de persoanele mai tinere, care sunt mult mai dispuse să călătorească. De asemenea, excursiile persoanelor mai în vârstă au tendința de a fi mai scurte decât cele ale tinerilor. În prezent, pe de altă parte, călătoriile sunt stimulate și de perioada sărbătorilor de iarnă când 60% din respondenți ar organiza excursii care implică petrecerea timpului cu prietenii sau familia, 54% optând pentru cazarea la un hotel sau o altă unitate privată. Cu toții au așteptări mari însă în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță.
Cât privește bugetul efectiv pe care îl vor aloca de acum încolo, 60% dintre respondenți spun că vor aloca aceeași sumă pentru călătorii ca și în urmă cu doi ani, în vreme ce 21% spun că vor aloca mai mult. De asemenea, mare parte din respondenți, mai precis 64% dintre aceștia apreciază și măsurile de siguranță luate de autorități pentru combaterea răspândirii virusului, motiv pentru care sunt mai dispuși să își rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie. 54% dintre aceștia consideră ca fiind extrem de importantă și impunerea dovezii cu privire la vaccinare. Studiul mai sus amintit a fost realizat în Statele Unite pe un eșantion de 6500 de respondenți.
„Dorința oamenilor de a călători a revenit odată cu creșterea ratei vaccinării și cu redresarea economică. În Europa, datele Eurostat arată o majorare de peste 20% a cazărilor în unități turistice în vara acestui an, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul creșterii indicatorilor de încredere în economia europeană. În România, avansul a fost de peste 50% în perioada menționată. Referitor la măsurile de siguranță luate de autoritățile europene, conform celui mai recent Eurobarometru, 65% dintre europeni sunt de acord cu faptul că certificatul digital COVID-19 reprezintă cel mai sigur mijloc de a călători liber în UE în timpul pandemiei. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
La polul opus celor dispuși să călătorească sunt și cei care invocă pandemia ca principal motiv de a nu o face, motiv urmat doar de cel al problemelor financiare cu care se confruntă. Planurile de vacanță sunt influențate de asemenea și de stadiul în care se află în acest moment campania de vaccinare a copiilor, 10% dintre persoanele cu vârste de până la 55 de ani invocându-l ca fiind important pentru ei.
Atitudinea față de călătorii variază de asemenea și în funcție de vârsta celor care au răspuns la sondajul inițiat de Deloitte. Astfel, persoanele cu vârste mai mari de 55 de ani,manifestă o mai mare prudență în ceea ce privește călătoriile, față de persoanele mai tinere, care sunt mult mai dispuse să călătorească. De asemenea, excursiile persoanelor mai în vârstă au tendința de a fi mai scurte decât cele ale tinerilor. În prezent, pe de altă parte, călătoriile sunt stimulate și de perioada sărbătorilor de iarnă când 60% din respondenți ar organiza excursii care implică petrecerea timpului cu prietenii sau familia, 54% optând pentru cazarea la un hotel sau o altă unitate privată. Cu toții au așteptări mari însă în ceea ce privește respectarea măsurilor de siguranță.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Black Friday: Românii sunt pregătiți să profite de oferte, dar trebuie să fie atenți și la tentativele de fraudă
- EY Law România: Prima înregistrare din oficiu a unui sediu permanent din industria farmaceutică anulată definitiv de instanța de judecată
- Sondaj eJobs: 7 din 10 români trec printr-o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional. Problemele financiare și cele legate de job îi apasă cel mai mult
- EY România - Sistemul garanție-returnare a apărut din necesitatea identificării unor soluții de optimizare a gestionării ambalajelor primare nereutilizabile
- EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
- Studiu EY: Piața globală a ofertelor publice inițiale: apetitul investitorilor se mută de la creștere la valoare, pe fondul unei lichidități mai restrânse
- 21.000 de joburi noi au fost scoase în piață de start-up-uri și companiile mici, cu cel mult 50 de angajați, în această toamnă
- Opinie Deloitte: Directiva europeana privind impozitul minim pe profit - o schimbare majora in fiscalitatea internationala si impactul sau in Romania
- Opinie Deloitte: Facturarea electronica generalizata, la un pas de implementare. Cand dispare factura pe hartie?
- Studiu EY: Scade încrederea liderilor din domeniul securității cibernetice în sistemele de apărare ale organizației, iar costurile cresc
- Impactul IRCC după creşterea de 0,02% în ratele creditelor
- EY România: România se aliniază legislației europene și raportările bancare pentru persoanele fizice cu venituri mari au devenit realitate
- Sondaj eJobs: 4 din 10 angajați sunt nemulțumiți de salariu. La fel de mulți cred că o discuție cu managerul pe acest subiect le-ar putea aduce o majorare de maximum 10%
- Studiu EY: Salarizarea, bunăstarea și flexibilitatea atrag tensiuni la locul de muncă și mai mult de o treime dintre angajați sunt susceptibili să demisioneze
- Cushman & Wakefield Echinox, piata investitiilor imobiliare: Numarul proprietatilor vandute a crescut in S1 2023, insa valoarea medie a unei tranzactii s-a redus la jumatate