Responsabilitatea companiilor față de mediu și societate, contează pentru decizia de cumpărare a clienților
Data publicarii: 18-01-2022 | MediuConform unui studiu realizat pentru ING Bank de Ipsos pe un eșantion de 1000 de persoane în luna septembrie a anului trecut, șase din zece români ar renunța să cumpere servicii sau produse de la companiile care nu demonstrează responsabilitate față de societate și mediul înconjurător. De asemenea, potrivit sondajului, 40% dintre respondenți declară că au și renunțat deja să cumpere de la companii despre care au descoperit că nu ar fi responsabile față de mediu.
„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, spune Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.
În ceea ce privește responsabilitatea individuală, 80% dintre românii care au participat și răspuns la sondajul amintit mai sus sunt de părere că propriile lor acțiuni pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății din care fac parte. Deși astfel de preocupări existau și înainte de pandemie, peste 40% spun că au observat o preocupare crescută față de mediu în rândul familiei sau al prietenilor în ultimul an.
„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.
Remarcăm de asemenea și schimbări în obiceiurile de consum ale respondenților și în ceea ce privește așteptările acestora față de companii. Astfel, 45% din aceștia spun că sustenabilitatea produselor și impactul acestora asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare decât în anii trecuți. De asemenea, peste jumătate din respondenți spun că ar plăti prețuri mai mari pentru produse durabile care pot fi reciclate aproape în întregime.
„Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”, se întreabă Alexandra Maier.
„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, subliniază aceasta.
„Asistăm la o transformare în prioritățile consumatorului. Pe de o parte avem o conștientizare a responsabilității individuale, iar pe alta vedem și creșterea așteptărilor față de companii și autorități”, spune Alexandra Maier, Sustainability Manager ING Bank România.
În ceea ce privește responsabilitatea individuală, 80% dintre românii care au participat și răspuns la sondajul amintit mai sus sunt de părere că propriile lor acțiuni pot avea un impact pozitiv asupra mediului și societății din care fac parte. Deși astfel de preocupări existau și înainte de pandemie, peste 40% spun că au observat o preocupare crescută față de mediu în rândul familiei sau al prietenilor în ultimul an.
„Conștientizarea faptului că fiecare dintre noi e parte necesară din această schimbare și că realmente fiecare gest contează este un lucru foarte puternic pentru rezultate pe termen lung. Faptul că devenim cu toții mai conștienți de impactul pe care îl avem și nu mai așteptăm ”să se facă” arată că suntem pe direcția cea bună.”, a adăugat Alexandra.
Remarcăm de asemenea și schimbări în obiceiurile de consum ale respondenților și în ceea ce privește așteptările acestora față de companii. Astfel, 45% din aceștia spun că sustenabilitatea produselor și impactul acestora asupra mediului le influențează mai mult deciziile de cumpărare decât în anii trecuți. De asemenea, peste jumătate din respondenți spun că ar plăti prețuri mai mari pentru produse durabile care pot fi reciclate aproape în întregime.
„Un mod sănătos de a gândi și chiar unul pe care îl încurajăm în programul Banometru, (pentru că e inclusiv un mod de gândire sănătos financiar) este să calculăm produsul și în termeni de cost per utilizare. Mai mult, începem să conștientizăm responsabilitatea noastră reală odată ce ne întrebăm ”ce se întâmplă cu produsul după ce nu-l mai pot folosi?”, se întreabă Alexandra Maier.
„Interesul din partea mediului de business există. Vestea bună e că acest interes se traduce din ce în ce mai mult în acțiuni concrete. Un alt studiu pe care l-am făcut anul trecut arată că șapte din zece investitori au un apetit în creștere pentru proiecte verzi. Iar ING este alături de clienții care vor să facă această tranziție, prin consultanța, produsele și serviciile oferite.”, subliniază aceasta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere