Studiu Deloitte: cresterea preturilor si diminuarea veniturilor, principalele motive pentru care parintii cheltuiesc mai putin anul acesta cu inceperea anului scolar
Data publicarii: 06-09-2023 | EducatiePotrivit studiului Deloitte back-to-school 2023, bugetele alocate de către părinți pentru fiecare copil înaintea începutului de an școlar 2023, ar putea scădea cu cel puțin zece procente față de sumele cheltuite anul trecut. Principalele motive invocate de părinți sunt pentru 75% dintre aceștia creșterea prețurilor, iar pentru 51% diminuarea veniturilor. Mai mult, 31% dintre respondenți se confruntă cu o deteriorare a situației financiare a familiei comparativ cu anul trecut.
Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a peste 1200 de părinți din Statele Unite ale Americii, adulți care au în grijă copii de vârste școlare. Ajuns la cea de-a 16-a ediție, Deloitte back-to-school scoate în evidență de asemenea numărul din ce în ce mai scăzut al celor care spun că vor cheltui mai mulți bani în acest an în raport cu anul trecut (32% în 2023 față de 37% în 2022). Motivul creșterii sumelor alocate de către aceștia este legat de majorarea prețurilor. 75% din cei care spun că vor cheltui mai mult în 2023, invocă acest motiv.
În contextul economic actual, sunt așteptate scăderi de 14%, respectiv 13% în ceea ce privește cheltuielile cu hainele și tehnologia. Pe de altă parte, ar putea crește cu 20% cheltuielile cu rechizitele clasice pe fondul inflației.
De asemenea, adulții care au participat la acest sondaj au recunoscut că sunt din ce în ce mai preocupați de a economisi. În acest context, 49% din cumpărători se documentează online temeinic înainte de a cumpăra fizic din magazine în vreme ce 55% se informează și cu privire la politica de retur înainte de a cumpăra. Sunt preferați astfel comercianții care oferă prețuri competitive, indiferent că au o prezență online sau doar în magazinele fizice.
„Contextul economic al ultimilor ani a fost dominat de incertitudine și, astfel, a generat un comportament prudent în privința cheltuielilor. După cum reiese și din studiu, consumatorii se concentrează pe cumpărăturile esențiale și caută cele mai bune oferte din perspectiva prețurilor. Dar percepția începe să se îmbunătățească, cel puțin la nivel european, inclusiv în România. Potrivit unui studiu publicat la jumătatea acestui an de Comisia Europeană, proporția cetățenilor europeni care consideră că situația economiei UE este bună a crescut de la începutul anului (cu cinci puncte procentuale, la 45%), iar numărul pesimiștilor este în scădere (cu șapte puncte procentuale, la 44%). Inflația rămâne o preocupare majoră, dar mai puțin decât la începutul anului. În consecință, comercianții trebuie să acorde o atenție sporită consumatorilor în această perioadă și să vină în întâmpinarea cerințelor acestora, pentru a depăși împreună obstacolele momentului”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Studiul amintit mai sus a fost realizat pe baza unui sondaj derulat în rândul a peste 1200 de părinți din Statele Unite ale Americii, adulți care au în grijă copii de vârste școlare. Ajuns la cea de-a 16-a ediție, Deloitte back-to-school scoate în evidență de asemenea numărul din ce în ce mai scăzut al celor care spun că vor cheltui mai mulți bani în acest an în raport cu anul trecut (32% în 2023 față de 37% în 2022). Motivul creșterii sumelor alocate de către aceștia este legat de majorarea prețurilor. 75% din cei care spun că vor cheltui mai mult în 2023, invocă acest motiv.
În contextul economic actual, sunt așteptate scăderi de 14%, respectiv 13% în ceea ce privește cheltuielile cu hainele și tehnologia. Pe de altă parte, ar putea crește cu 20% cheltuielile cu rechizitele clasice pe fondul inflației.
De asemenea, adulții care au participat la acest sondaj au recunoscut că sunt din ce în ce mai preocupați de a economisi. În acest context, 49% din cumpărători se documentează online temeinic înainte de a cumpăra fizic din magazine în vreme ce 55% se informează și cu privire la politica de retur înainte de a cumpăra. Sunt preferați astfel comercianții care oferă prețuri competitive, indiferent că au o prezență online sau doar în magazinele fizice.
„Contextul economic al ultimilor ani a fost dominat de incertitudine și, astfel, a generat un comportament prudent în privința cheltuielilor. După cum reiese și din studiu, consumatorii se concentrează pe cumpărăturile esențiale și caută cele mai bune oferte din perspectiva prețurilor. Dar percepția începe să se îmbunătățească, cel puțin la nivel european, inclusiv în România. Potrivit unui studiu publicat la jumătatea acestui an de Comisia Europeană, proporția cetățenilor europeni care consideră că situația economiei UE este bună a crescut de la începutul anului (cu cinci puncte procentuale, la 45%), iar numărul pesimiștilor este în scădere (cu șapte puncte procentuale, la 44%). Inflația rămâne o preocupare majoră, dar mai puțin decât la începutul anului. În consecință, comercianții trebuie să acorde o atenție sporită consumatorilor în această perioadă și să vină în întâmpinarea cerințelor acestora, pentru a depăși împreună obstacolele momentului”, a declarat Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, și Liderul industriei de retail și bunuri de larg consum.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania isi consolideaza practica de servicii fiscale, prin promovarea a patru angajati in functiile de directori
- EY România, Claudia Sofianu: Criza talentelor în era digitală devine preocuparea nr. 1 la vârful companiilor
- Analiza Storia.ro – Cum au evoluat in luna august preturile medii ale apartamentelor de vanzare din principalele orase din tara
- Studiul Deloitte: locuintele din Romania continua sa fie printre cele mai accesibile din Europa. Cluj-Napoca este orasul cel mai scump atat pentru cumparatori, cat si pentru chiriasi
- Deloitte Romania numeste doi noi directori in cadrul departamentului Consultanta Financiara
- Analiză sectorială EY România: Randamentele așteptate de investitori înregistrează evoluții fluctuante, în contextul creșterii ratelor de dobândă de politică monetară și ale nivelurilor inflației în Europa
- sigurantaonline.ro, o nouă resursă educativă în lupta împotriva criminalității informatice
- 43% dintre Mileniali sunt dispusi sa aloce pentru achizitionarea unei locuinte un buget de peste 90.000 de euro
- Studiu Revolut: Unde au calatorit romanii in vara lui 2023? In aproape toata lumea
- EY România: E-Factura – următorul pas spre digitalizarea fiscală în România
- Cushman & Wakefield: Bucurestiul, in top cinci orase din Europa Centrala si de Est preferate de operatorii hotelieri pentru investitii viitoare
- Libra Internet Bank: creșteri pe toate sursele de venit, eficiență operațională îmbunătățită, profit mai mare cu 45,9%
- EY România: Sistemul de garanție-returnare pentru ambalaje primare nereutilizabile intră în vigoare la 30 noiembrie 2023. Cele mai importante aspecte de luat în considerare - punct de vedere
- Cushman & Wakefield Echinox: Tranzacții de închiriere totalizând peste o jumătate de milion de metri pătrați pe piața industrială și de logistică în primele șase luni; peste o treime reprezintă preînchirieri în proiecte cu livrare în 2024
- Studiu Deloitte: increderea in evolutia economiei isi revine dupa caderea abrupta de anul trecut, insa in ritm mai lent decat dupa criza financiara globala