EY a asistat MidEuropa în vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către Ahold Delhaize
Data publicarii: 18-11-2023 | AfaceriFondul de investiții MidEuropa a anunțat în această săptămână vânzarea lanțului de supermarketuri Profi către compania Ahold Delhaize, grupul care operează în România rețeaua de magazine Mega Image. Aceasta a devenit astfel una dintre cele mai mari tranzacții din retailul alimentar european în care este implicat un fond de investiții, o tranzacție de referință pe piața locală și cea mai mare tranzacție din retailul alimentar din Europa Centrală și de Est.
Cu peste 1650 de magazine la nivel național. Profi dispune de cea mai mare rețea de magazine alimentare de proximitate din România. Compania a generat în ultimele 12 luni venituri de peste 2,5 miliarde de euro.
Formatul vizat de lanțul Profi, și anume cel al magazinelor alimentare de proximitate, se potrivește celui ales de Ahold Delhaize în țara noastră, magazinele Mega Image având un concept similar. Grupul belgian își va extinde așadar amprenta existentă pentru a servi cât mai bine atât zonele urbane cât și cele rurale.
Tranzacția amintită mai sus este supusă aprobărilor de reglementare fiind de așteptat ca aceasta să fie finalizată în prima parte a anului următor. Aceasta a fost intermediată de echipa de Strategie și Tranzacții a EY, care a furnizat MidEuropa servicii de due diligence financiar și fiscal. De altfel, EY a asistat MidEuropa și la achiziția lanțului Profi în anul 2017.
„Avem o colaborare excelentă cu echipa EY, iar expertiza, experiența și receptivitatea lor au fost foarte valoroase în acest proces. Calitatea muncii și a consultanței financiare și fiscale a fost remarcabilă, iar echipa a lucrat eficient cu managementul și cu alți consultanți în cadrul tranzacției" a declarat Aleksandar Dragicevic, director al MidEuropa.
Echipa care a oferit servicii de consultanță în tranzacții în numele EY a fost coordonată de Peter Wells, Alexandru Onțică și Alexandra Bulei pentru asistența financiară, Miruna Enache, Costin Manta, Alexandru Grecu și Bogdan Papavă pentru asistența fiscală.
Cu peste 1650 de magazine la nivel național. Profi dispune de cea mai mare rețea de magazine alimentare de proximitate din România. Compania a generat în ultimele 12 luni venituri de peste 2,5 miliarde de euro.
Formatul vizat de lanțul Profi, și anume cel al magazinelor alimentare de proximitate, se potrivește celui ales de Ahold Delhaize în țara noastră, magazinele Mega Image având un concept similar. Grupul belgian își va extinde așadar amprenta existentă pentru a servi cât mai bine atât zonele urbane cât și cele rurale.
Tranzacția amintită mai sus este supusă aprobărilor de reglementare fiind de așteptat ca aceasta să fie finalizată în prima parte a anului următor. Aceasta a fost intermediată de echipa de Strategie și Tranzacții a EY, care a furnizat MidEuropa servicii de due diligence financiar și fiscal. De altfel, EY a asistat MidEuropa și la achiziția lanțului Profi în anul 2017.
„Avem o colaborare excelentă cu echipa EY, iar expertiza, experiența și receptivitatea lor au fost foarte valoroase în acest proces. Calitatea muncii și a consultanței financiare și fiscale a fost remarcabilă, iar echipa a lucrat eficient cu managementul și cu alți consultanți în cadrul tranzacției" a declarat Aleksandar Dragicevic, director al MidEuropa.
Echipa care a oferit servicii de consultanță în tranzacții în numele EY a fost coordonată de Peter Wells, Alexandru Onțică și Alexandra Bulei pentru asistența financiară, Miruna Enache, Costin Manta, Alexandru Grecu și Bogdan Papavă pentru asistența fiscală.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial