Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
Data publicarii: 04-07-2024 | MediuÎncepând cu 3 iulie 2024, produsele din plastic de unică folosință, cum ar fi sticlele pentru băuturi, pot fi introduse pe piață numai dacă dopurile și capacele acestora rămân atașate de recipiente pe durata utilizării. Această reglementare, impusă de Directiva UE 2019/904 și transpusă în legislația națională prin Ordonanța nr. 6/2021, vizează reducerea impactului anumitor produse din plastic asupra mediului. Regula se aplică recipientelor pentru băuturi de până la 3 litri, inclusiv ambalajelor de băuturi compozite, dar exclude recipientele din sticlă sau metal și cele destinate scopurilor medicale speciale.
Producătorii de băuturi au început deja să implementeze soluții pentru a se conforma noilor reglementări, investind semnificativ în modificarea proceselor tehnologice. Schimbarea este menită să aibă un impact minim asupra consumatorilor, iar administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) a asigurat funcționarea normală a sistemului, inclusiv recunoașterea recipientelor cu sau fără dop de către aparatele automate de colectare.
Scopul principal al acestei măsuri este combaterea poluării cu plastic și creșterea gradului de reciclare. Menținerea dopurilor atașate reduce riscul de poluare a oceanelor, facilitând totodată procesul de reciclare prin eliminarea necesității de a sorta diferite tipuri de plastic separat.
Totuși, o întrebare importantă rămâne: ce se va întâmpla cu stocurile de sticle cu dop detașabil aflate deja la comercianți? În lipsa unor derogări specifice pentru lichidarea acestor stocuri, comercianții care vând PET-uri cu capac detașabil după data de 3 iulie 2024 riscă sancțiuni, ceea ce sugerează necesitatea unor clarificări legislative în acest sens.
Mai multe detalii despre domeniile de expertiză şi echipa Hațegan Attorneys găsiți la www.hategan.ro/ro/
Producătorii de băuturi au început deja să implementeze soluții pentru a se conforma noilor reglementări, investind semnificativ în modificarea proceselor tehnologice. Schimbarea este menită să aibă un impact minim asupra consumatorilor, iar administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) a asigurat funcționarea normală a sistemului, inclusiv recunoașterea recipientelor cu sau fără dop de către aparatele automate de colectare.
Scopul principal al acestei măsuri este combaterea poluării cu plastic și creșterea gradului de reciclare. Menținerea dopurilor atașate reduce riscul de poluare a oceanelor, facilitând totodată procesul de reciclare prin eliminarea necesității de a sorta diferite tipuri de plastic separat.
Totuși, o întrebare importantă rămâne: ce se va întâmpla cu stocurile de sticle cu dop detașabil aflate deja la comercianți? În lipsa unor derogări specifice pentru lichidarea acestor stocuri, comercianții care vând PET-uri cu capac detașabil după data de 3 iulie 2024 riscă sancțiuni, ceea ce sugerează necesitatea unor clarificări legislative în acest sens.
Mai multe detalii despre domeniile de expertiză şi echipa Hațegan Attorneys găsiți la www.hategan.ro/ro/
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul