Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
Data publicarii: 24-04-2025 | TurismPiața hotelieră din București a continuat să recupereze în 2024 pierderile suferite în pandemie, marcând o evoluție pozitivă atât în ceea ce privește venitul mediu pe cameră disponibilă (RevPAR), cât și tariful mediu zilnic (ADR), care a depășit pentru prima dată pragul de 100 de euro. Rata de ocupare a atins 65,2%, în creștere față de 2023, dar încă sub nivelul pre-pandemic din 2019. Performanțele înregistrate sunt în linie cu tendințele din Europa Centrală și de Est, unde orașele capitale au cunoscut creșteri moderate susținute mai ales de tarife mai mari.
Pe fondul acestui avans, dezvoltatorii își reafirmă interesul pentru capitala României, unde se așteaptă adăugarea a aproximativ 1.000 de camere noi până în 2027, pe toate segmentele de piață, de la midscale la luxury. Printre cele mai importante mișcări din 2025 se numără deschiderea oficială a Corinthia Grand Hotel du Boulevard, marcând o revenire pe segmentul premium. În 2024 a fost livrat un singur hotel, Ramada by Wyndham Bucharest Otopeni Airport, semnalând un ritm încă precaut de extindere.
Investițional, România a înregistrat un volum de tranzacții hoteliere de 50 de milioane de euro în 2024, reprezentând 13% din totalul regional CEE-6. Creșterea de 93% față de anul anterior indică o revigorare a interesului pentru sectorul hotelier local, deși majoritatea tranzacțiilor s-au situat în zona de mijloc a pieței. Dintre cele șapte tranzacții majore, cinci au avut loc în afara Bucureștiului, iar două în Capitală — printre ele, Hotelul Ambassador, care urmează să treacă printr-un proces amplu de renovare.
Cushman & Wakefield estimează că perspectivele pieței hoteliere din România se vor îmbunătăți pe fondul aderării la spațiul Schengen, însă avertizează că incertitudinea geopolitică ar putea tempera entuziasmul investitorilor. Cu randamentele de top menținute stabile și semnele unei ușoare comprimări în 2025, piața hotelieră din București pare să intre într-o nouă fază de maturizare, alimentată de încrederea în revenirea turismului urban și de atractivitatea investițională în creștere.
Pe fondul acestui avans, dezvoltatorii își reafirmă interesul pentru capitala României, unde se așteaptă adăugarea a aproximativ 1.000 de camere noi până în 2027, pe toate segmentele de piață, de la midscale la luxury. Printre cele mai importante mișcări din 2025 se numără deschiderea oficială a Corinthia Grand Hotel du Boulevard, marcând o revenire pe segmentul premium. În 2024 a fost livrat un singur hotel, Ramada by Wyndham Bucharest Otopeni Airport, semnalând un ritm încă precaut de extindere.
Investițional, România a înregistrat un volum de tranzacții hoteliere de 50 de milioane de euro în 2024, reprezentând 13% din totalul regional CEE-6. Creșterea de 93% față de anul anterior indică o revigorare a interesului pentru sectorul hotelier local, deși majoritatea tranzacțiilor s-au situat în zona de mijloc a pieței. Dintre cele șapte tranzacții majore, cinci au avut loc în afara Bucureștiului, iar două în Capitală — printre ele, Hotelul Ambassador, care urmează să treacă printr-un proces amplu de renovare.
Cushman & Wakefield estimează că perspectivele pieței hoteliere din România se vor îmbunătăți pe fondul aderării la spațiul Schengen, însă avertizează că incertitudinea geopolitică ar putea tempera entuziasmul investitorilor. Cu randamentele de top menținute stabile și semnele unei ușoare comprimări în 2025, piața hotelieră din București pare să intre într-o nouă fază de maturizare, alimentată de încrederea în revenirea turismului urban și de atractivitatea investițională în creștere.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online