Raiffeisen Capital Management da acces investitorilor romani la pietele internationale
Data publicarii: Astazi, 04-09-2007 | AfaceriRaiffeisen Capital Management (RCM) aduce in Romania 11 fonduri de investitii internationale, permitand astfel investitorilor romani sa fie prezenti pe piata de capital externa, a declarat Mathias Bauer, presedintele Raiffeisen Capital Management. Dupa intrarea Romaniei in UE, RCM devine principalul administrator de fonduri globale din tara. Distributia unitatilor de fond sa va face prin unitatile bancii.
RCM administreaza fonduri care aveau, la sfarsitul lunii iulie, active de 45 miliarde euro si detinea o cota de piata de 23,4%, fiind numarul unu pe piata austriaca a fondurilor de investitii.
Raiffeisen Capital Management pune la dispozitia investitolor romani fondurile deschide de obligatiuni: Raiffeisen EuroPlus Obligatiuni, Raiffeisen EuroCorporate Obligatiuni, Raiffeisen GlobalObligatiuni Obligatiuni, Raiffeisen DolarObligatiuni, Raiffeisen EasternEuropePlus Obligatiuni, Raiffeisen A.R. Global Balaced. Cele cinci fonduri de actiuni admintrate de RCM sunt Raiffeisen European Actiuni Raiffeisen Global Fundamental Actiuni si Raiffeisen Eastern European Actiuni, Raiffeisen Eurasia Actiuni si Raiffeisen Emerging Markets Actiuni.
In martie 2007, RCM a generat 6 miliarde euro pe piete externe Austriei. "Pana in 2015 dorim sa ajungem la un volum de 100 miliarde euro, din care aproximtiv 40% de la clientii internantionali", a declarat Mathias Bauer.
Potrivit preseditelui RCM acest obiectiv ambitios, dar realist, exprimp gradul de itnernationalizare pe care compania il va atinge. In prezent RCM este prezenta in 18 state europene.
Cele mai importante piete din afara Austriei sunt Italia (2,6 miliarde euro), Germania (1,8 miliarde euro) si Europa Centrala si de est (0,8 miliarde euro).
"Pentru o gama larga de investitori, fondurile sunt in mod cert alternativa preferata la depozitele bancare. Exista inca un potential semnificativ in acest sector, atat in ceea ce priveste noile piete si noile categorii de clienti, cat si in ceea ce priveste motivatia investitionala", a mai spus Mathias Bauer.
In Romania, RCM este prezenta prin Raiffeisen Asset Management care administreaza patru fonduri Raiffeisen Benefit, Raiffeisen Prosper, Raiffeisen Romania Actiuni si Raiffeisen Confort care va fi lansat in cursul acestei luni.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză