La ce renunta romanii pe timp de criza?
Data publicarii: 16-03-2009 | LifestyleIn cazul in care criza le-ar afecta veniturile, 60,9% dintre romani ar reduce din bugetul alocat pentru excursii si calatorii, in vreme ce 56,6% ar renunta la obiectele de lux. Iesirile in oras, hainele si investitiile sunt urmatoarele pe lista economisirii, pe ultimul loc aflandu-se alimentele. Aceasta este una dintre concluziile unui recent studiu realizat de MEDNET Marketing Research Center in parteneriat cu Media XPRIMM, referitor la comportamentul de consum al romanilor si modul in care acesta este modificat de criza mondiala.
In ceea ce priveste comportamentul de consum pe fondul crizei financiare, mai mult de jumatate dintre romani (50,6%) vor cumpara aceleasi produse ca pana acum, dar in cantitati mai mici, in timp ce 31,4% dintre persoanele intervievate sustin ca nu isi vor modifica comportamentul de consum.
In cazul in care criza le-ar afecta veniturile, cei din provincie ar renunta in mai mare masura (59,1%) la obiectele de lux decat cei din Bucuresti care au inregistrat un procent de 50,7%.

In privinta comportamentelor de consum in perioada de criza, romanii au declarat:


Galatenii sunt cei mai hotarati (62,2%) in ceea ce priveste cumpararea acelorasi produse ca pana acum, dar in cantitate mai mica, urmati de braileni cu 60,0%.

Studiul a fost realizat in perioada 28 ianuarie - 10 februarie 2009, prin intermediul interviurilor telefonice efectuate cu ajutorul sistemului NIPO CATI Software. Cercetarea s-a bazat pe doua esantioane de tip multistratificat, multistadial si probabilist: un esantion de 812 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru Bucuresti si un esantion de 853 persoane adulte (18 - 65 ani inclusiv) pentru restul oraselor cu mai mult de 100.000 locuitori (Braila, Brasov, Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Galati, Iasi, Oradea, Ploiesti si Timisoara).
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri