Avocatii vor castiga peste 35 mil. euro din restructurarea companiilor
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriToate activitatile de asistenta juridica legate de restructurarea companiilor aduc caselor de avocatura venituri de peste 35 mil. euro, potrivit estimarilor avocatilor de specialitate. Criza a facut ca serviciile de acest tip sa creasca anul acesta, desi intreaga piata a avocaturii tinde sa se restranga la circa 150 mil. euro, cu circa 30% mai putin fata de anul trecut.
"Din punctul nostru de vedere piata (totala a serviciilor avocatiale) era supra-estimata anterior survenirii crizei: 150 - 200 mil. euro, iar in urma corectiei suferite, estimarile conservatoare ar situa-o la 110-150 mil. euro. Din aceasta ultima valoare, apreciem ca intre 30 - 40% ar reprezenta activitati care sunt direct sau indirect legate de notiunea de restructurare", a declarat, pentru Business Standard, Ruxandra Bologa, partener si unul din coordonatorii departamentului de fuziuni si Achizitii ai casei de avocatura NNDKP. Si avocatii de la Tuca Zbarcea & Asociatii (TZA) sau cei de la Bostina & Asociatii cred ca o treime din veniturile pietei avocaturii provin din tot ce inseamna restructurare corporatista. "Lucram cam de doua-trei ori mai mult fata de anii anteriori in proiecte de tip restructure corporativa, transfer de business, gestionarea aspectelor specifice de dreptul muncii, insolventa s.a.m.d.", spune Stefan Damian, deputy managing partner la TZA.
La randul sau, Matei Florea, partener la Schoenherr, estimeaza ca, "probabil, mai mult de jumatate din activitatea societatilor de avocatura priveste sau rezulta din vreo forma de restructurare". In estimarile lor, avocatii iau in calcul intreaga varietate a formelor de restructurari, declansate, dupa cum spune Matei Florea, "de nevoia adaptarii la noile conditii de piata, la noile obiective de eficientizare si de reducere a costurilor si la noile cerinte de lichidate". Serviciile
"Criza are ca efect primar inmultirea considerabila a dosarelor de insolventa, fapt ce genereaza probleme in managementul acestora, nevoia de personal aditional care sa reprezinte interesele societatii, etc. Aici intervin avocatii.", spune Cristina Maxim, partener la Bostina & Asociatii. Aceasta este una din formele de externalizare, "din ce in ce mai pronuntata, a multora dintre serviciile pe care, anterior, firmele le derulau intern".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private