Avocatii vor castiga peste 35 mil. euro din restructurarea companiilor
Data publicarii: 16-11-2009 | AfaceriToate activitatile de asistenta juridica legate de restructurarea companiilor aduc caselor de avocatura venituri de peste 35 mil. euro, potrivit estimarilor avocatilor de specialitate. Criza a facut ca serviciile de acest tip sa creasca anul acesta, desi intreaga piata a avocaturii tinde sa se restranga la circa 150 mil. euro, cu circa 30% mai putin fata de anul trecut.
"Din punctul nostru de vedere piata (totala a serviciilor avocatiale) era supra-estimata anterior survenirii crizei: 150 - 200 mil. euro, iar in urma corectiei suferite, estimarile conservatoare ar situa-o la 110-150 mil. euro. Din aceasta ultima valoare, apreciem ca intre 30 - 40% ar reprezenta activitati care sunt direct sau indirect legate de notiunea de restructurare", a declarat, pentru Business Standard, Ruxandra Bologa, partener si unul din coordonatorii departamentului de fuziuni si Achizitii ai casei de avocatura NNDKP. Si avocatii de la Tuca Zbarcea & Asociatii (TZA) sau cei de la Bostina & Asociatii cred ca o treime din veniturile pietei avocaturii provin din tot ce inseamna restructurare corporatista. "Lucram cam de doua-trei ori mai mult fata de anii anteriori in proiecte de tip restructure corporativa, transfer de business, gestionarea aspectelor specifice de dreptul muncii, insolventa s.a.m.d.", spune Stefan Damian, deputy managing partner la TZA.
La randul sau, Matei Florea, partener la Schoenherr, estimeaza ca, "probabil, mai mult de jumatate din activitatea societatilor de avocatura priveste sau rezulta din vreo forma de restructurare". In estimarile lor, avocatii iau in calcul intreaga varietate a formelor de restructurari, declansate, dupa cum spune Matei Florea, "de nevoia adaptarii la noile conditii de piata, la noile obiective de eficientizare si de reducere a costurilor si la noile cerinte de lichidate". Serviciile
"Criza are ca efect primar inmultirea considerabila a dosarelor de insolventa, fapt ce genereaza probleme in managementul acestora, nevoia de personal aditional care sa reprezinte interesele societatii, etc. Aici intervin avocatii.", spune Cristina Maxim, partener la Bostina & Asociatii. Aceasta este una din formele de externalizare, "din ce in ce mai pronuntata, a multora dintre serviciile pe care, anterior, firmele le derulau intern".
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri